28 Haziran 2010 Pazartesi

SOYADIMDA KAYA VAR


Kahvaltı yaparken küçük kızım soyadının dört heceli ve uzun olduğundan şikayet ederek," Keşke Özkan, Şahin, Ayaz gibi kısa bir soyadım olsa" diye söylendi. Bizde evlenince kısa soyadılı birini bulursun diye şaka yaptık.
Diğer kızlarımla çok daha uzun soyadıları olan insanlar olduğunu, allahtan Elif gibi kısa bir isim taktığımız için mutlu olması gerektiğini söylediysek de, o soyadının uzunluğundan hoşnut olmadığında ısrar etti.
Biz de yemek boyunca uzun soyadıları bulmaya çalıştık.
Eskiden en uzun soyadı olarak bir şehir efsanesi dolaşırdı. Uzunkavakaltındayatardauyumazoğlu..
Hakikaten böyle bir soyadı var mı bilemiyorum ama çok garip soyadı olan insanlar biliyorum.
Bir de haber spikeri Kaan Yakuphanoğullarından'ı tanımıştık uzun soyadılı biri olarak. Sonra o da mahkeme kararı ile soyadını Yakuphan olarak kısaltmış.
Bazı İnsanlar soyadıları bakımından şanslılar.
Bir akrabamız zamanın istanbul Valisi ile aynı soyadı taşıyor diye Sapanca'dan İstanbul'a gezmeye geldiğinde ünlü eğlence yerlerine rahatça girebildiğini söylüyordu.
Bir başka tanıdığımın soyadı o dönemin İstanbul Emniyet amiri ile aynı olduğu için iş bulmuşluğu bile vardı.
Bazı insanlar soyadılarından memnun olmadığından  mahkeme kapılarını aşındırıyorlar.
Koyun, Sülük, Dana, Ördek, Balta, Tren gibi soyadılarını, Mert, Kaya, Bayrak, Çelik gibi Maskulen bir soyadıyla değiştirenler çoğunlukta.
Gazeteden okuduğum habere göre Diyarbakırlı Mehmet Uçarturnagurbetgezer, Gines rekorlar kitabına girmek için, 20 harflik soyadını uçarturnagurbetgezerdiyardiyarellerde olarak değiştirmek ve 37 harfe çıkarmak için mahkemeye başvurmuş.
Resmi verilere  göre Türkiye'de en uzun soyadı;  Ayyıldızlıkırmızıbayraktaşıyankahramanoğlu olarak açıklanmış.
Dünyadaki en uzun soyadını araştırırken önce inanamadım fakat bir çok farklı sitede aynı soyadına rastlayınca emin oldum. Maalesef buraya yazmam mümkün değil. Neredeyse sayfanın yarısına tekabül ediyor. O yüzden yabancı soyadı olarak aşağıdakileri seçtim.
Ferrari, Lamborghini, Porsche da bir soyadıymış  Ne kadar havalı değil mi?

Aziz Nesin'in dilinden soyadı;
Soyadı Kanunu çıktığında, Dünyanın en cimrileri Eliaçık, Dünyanın en korkakları Yürekli , Dünyanın en tembelleri çalışkan soyadını aldılar. Her türlü yağmada sona kaldığım için güzel soyadı almada da sona kaldım. Bana böbürleneceğim bir soyadı kalmadığından kendime; " Nesin?" diye sordum. Herkes " Nesin" diye çağırdıkça ne olduğumu düşünüp kendime geleyim istedim.
..  
Son olarak size en  güzel soyadını ve hikayesini söyleyeyim.
Soyadı Kanunu çıktığında ona önerilen soyadılarından birkaçı şöyleymiş;
Mustafa Kemal Ergin, Mustafa Kemal Beşe, Mustafa Kemal Emen, Mustafa Kemal Ulaş, Mustafa Kemal Etel, Mustafa Kemal Türkata.. Atatürk yanında bulunan Nazım Onat'a; " siz ne diyorsunuz?" diye sormuş O da; " Biliyorsunuz tarihte Atabey Unvanı vardır. Türk'ün atasıdır. Bizde Türk'ü istiklaline kavuşturmuş büyük atamıza Atatürk diyelim." demiş. Atatürk'de bu soyadı onurla  kabul etmiş.

Hiç yorum yok: