24 Haziran 2010 Perşembe

MANHATTAN OLDUK VESSELAM


Bir yıl önce evimin balkonundan baktığımda uzaklarda yeşillikler görürdüm. Bir sabah  baktım yeşillikler azalmış. Hiç fark etmeden gözümüz alışa alışa yeşillikleri kaybediyoruz.
Kafamızı nereye çevirsek orada bir inşaat görüyoruz..
Bu kadar evi kim alır neden alır anlayamadım. 
İnşaat firmaları galeyana gelmiş durumda.
- Peşinat, Faiz, Ara ödeme yok.
- 60 ay vade.
- Şimdi al iki yıl sonra öde.
- Banka kredini biz alalım.
- Almazsan dayağı yiyeceksin.
- Şimdi al Ödemezsen nasıl olsa geri alacağız.
Bir binada bir mahalle kadar daire var. Yatay değil dikey yaşama geçtik. Topraktan uzaklaştıkça sanal bir dünyada yaşar olduk.
Üst komşunun kavgasını, alt komşunun takımı gol attığındaki sevincini duyuyoruz canlı canlı.
Karşı apartmanın balkonunda yenen yemeğe ortak olacağız neredeyse. 


Sapanca'da bile evlerin üst katlarına kat çıkmak moda olmuş. " Oğlum oturacak." mantığı.
8. katta oturan biri olarak bu yazı beni ne kadar bağlıyor siz tahmin edin. 23 yıllık İstanbul maceramda iki yıldır yüksek katta oturuyorum. Daha önce 4. katın üstüne çıkmamıştım. 
Şimdi 8. kat sonra biraz daha yukarı.. Derken yaş da ilerledi,  yukarıya bir mesaj mı veriyoruz anlamadım.
Gerçi yaş ilerlemesinin bir başka deyimi de bir ayağın çukurda olmasıdır. Yani yukarıya değil aşağıya inmek lazım.. Hadi hayırlısı..
..
Hep fıkra yazacak değiliz ya !
Şimdi de fıkra gibi bir inşaat haberi.
Rize'nin Güneysuyu Beldesinde yapılmakta olan Hükümet Konağının kapıları 20 cm. kısa olmuş.
İnşaatın projesini Bayındırlık Ve İskan Bakanlığı onaylamış.
Konağın açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan yapacakmış.
İnşaat bitmek üzereyken incelemelerde bulunan Kaymakam ve Belediye Başkanı hatayı fark edip inşaatı durdurmuş.
Hata fark edilmeseydi boyu 1.87 cm olan Başbakan, 1.80 cm olan kapıdan giremeyecekti.

Hiç yorum yok: