15 Temmuz 2011 Cuma

HARRY POTTER


On yıl önce Manchester'dan Londra'ya iş aramaya giden giden trenin içinde bir kadın önce peçetelerin üzerine yazmaya başlıyor kızına söylediği hikayeleri. Sonra ısınmak için gittiği kafelerde ucuz bir kahve eşliğinde devam ediyor. Devletin ödediği işsizlik parası olan 170 lira ile   kızına bakmaya çalışıyor. Kitap bittiğinde yayın evlerine yolluyor.
Yine bir sürü yayınevi kitabını basmak istemiyor. Nihayet kitabı basmaya yanaşan yayınevi bu kitabı okuyacak olan erkek çocukların kadın yazarı okumak istemeyeceklerini söyleyerek kitabı bir erkeğin yazmış olacağı izlenimi vermek için isminin baş harflerini alarak  kitaba J.K Rowling yazıyor.
10 yıl içinde 7 Harry Potter  kitabı ve 8 filmi ile İngiltere'nin en zengin kadınlarının arasına giriyor. Yayın evini de ihya ediyor.
Kitaplarını basmaları için kapısını aşındırdığı yayın evleri emimin saçlarını başlarını yoluyordur şimdi.  

10 yıl önce büyük kızımın ortaokul yıllarında tanıştık Harry Potter'la. Zaten okumayı çok seven kızım bir çırpıda okudu İngiltere'nin bir yerinde Hogwarts büyücülük okulunda yaşayan Harry Potter ve arkadaşlarının hikayesini. Kötü adamın adı "Kim olduğunu biliyorsun" olarak anıldı. Her bölümde anne ve babasını öldüren, kendisini de yok etmeye çalışan Voldemort ile mücadele eden ufak tefek çelimsiz çocuk on yıl içinde büyüdü ve her zaman olduğu gibi "İyilik" galip geldi. Ablalarının etkisi ile diğer kızlarım da Harry Potter serisini okumaya başladılar. Bu sevgi onlara okuma alışkanlığı da getirdi. Filmciler çok güzel bir pazarlama yöntemi ile her yıl bir kitabı film haline getirdiler. Oyuncular en çok takip edilenler arasında ilk sıraya yerleşti. Filmlerin oynandığı salonlarda uzun kuyruklar oluştu. Ve bu macera bu hafta son filmi ile sona erdi.

J.K Rowling seriye devam etmeyeceğini söylese de okuyanların ümidi bitmiş değil. 
Çocuklar için hazırlanan kitap çocuklar kadar büyüklerin de ilgisini çekti. Girişimciler de boş durmadı tabi. Amerika'da Disneyland'da Harry Potter bölümleri açıldı. 
Çocuklarını sinemaya getiren ebeveynler zevkle filmlerini seyrettiler. Fanları bütün dünyaya yayıldı. Bazı ülkelerde yeni çıkacak kitaplarını ilk günden almak için bir gün önceden kitapçıların önünde uzun kuyruklar oluştu. 
14, 17, 23 yaşlarında üç kızımın aynı şeyi sevdikleri ender durumlardan biri olduğundan, evde defalarca DVD'leri izlendiği için kitaplarını okumadım ama filmleri izlemiş durumdayım. 

Kızlarım son filmi  üzüntüyle izlediler. Onlar için Harry Potter'ın bitmesi çocukluklarının da sona ermesi gibi bir durum oluşturdu. Aslında bu on yıl içinde oyuncular da gözümüzün önünde büyüdü, bazıları yaşlandı, bazıları öldü.
Filmin Londra'da ki galasında yazar ve oyuncular duygusal anlar yaşadılar.
Devletin ödediği 170 liralık işsizlik parasıyla geçinmeye çalışırken 23 milyar dolarlık bir servetin sahibi olan J. K Rowling şöyle diyor; ''Eğer bir gücüm olsaydı bunun görünmezlik olmasını isterdim. Evet, üzücü ama bir cafeye kaçıp hikaye yazardım.''

9 yorum:

Ebru dedi ki...

Harry Potter bir neslin filmi olarak belirtilse de 7den 70e bir çok hayranı var ve bu onu kesinlikle gerçek bir efsane yapar :)

Kalduin dedi ki...

Evet Ebru katılıyorum. Benimle birlikte kardeşim ve annem de bitirmişti Harry Potter serisini :) Ben herkesin Rowling'den esinlenmesini ve barındırdığı yetenekleri ortaya çıkarmasını savunuyorum :)

selma dedi ki...

harry Potter'ın bir önceki filminde sinemada benden başka anne olmamasına rağmen kızlarımla birlikte zevkle izledim. İtiraf etmeliyim ki J. K. Rowling'i yeteneğinden dolayı çok kıskandım.

Adsız dedi ki...

t.k

Ebru dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Muffliatoo dedi ki...

Merhaba, ben büyük kızınızla yaşıt bir başka Harry Potter hayranıyım. Tavşanlarla ilgili araştırma yaparken blogunuza tesadüfen denk geldim, ve bir şey söylemeden geçmek istemedim:
Harry Potter kitaplarını muhakkak okumanızı öneririm, çocuk kitabıydı demeyin. İlk kitap öyleydi belki, ama karakterler büyüdükçe kitabın havası da değişmeye, gittikçe daha büyük bir kitleye hitap etmeye başlıyor. Ve yıllar sonra hala hatırlayıp güldüğüm ince espriler, gerçekte var olmayan bir dünyayı gözünüzün önünde ete kemiğe büründüren muhteşem üslup ve gerçekten muhteşem bir hikaye ile dolu bu seriye kendinizi kaptırdığınızda "aa bu çocuk kitabıydı ya" demeyeceksiniz. Kaldı ki kendiniz demişsiniz ebeveynler de zevkle takip ediyor diye.
Tahmin ediyorum ki kızlarınız da bir noktada size okumanızı önermişlerdir. Ben de espri anlayışını, hatta dünya görüşünü büyük ölçüde bu kitaplara borçlu olan, bu kitaplarla büyümüş bir insan olarak bir kez daha ısrar ediyorum; bu kitapları okuyun. Ve saklayın, ileride torunlarınıza okutursunuz. :)

selma dedi ki...

:)
O kadar güzel yazmışsınız ki Harry Potter'ın bütün kitaplarını okumak şart oldu.
itiraf etmeliyim ki ne zamandır düşünüyordum.
yazdıklarınız vesile olacak.
Teşekkür ederim..

Muffliatoo dedi ki...

Ben teşekkür ederim. Ayrıca kararınıza çok sevindim. :)
Keyifli okumalar.

Adsız dedi ki...

İtiraf etmeliyim ki seriyi okurken çocuk kitabı olduğunu hiç düşünmedim. Sonrasında öğrendim çocuk kitabı olduğunu, gerçi önzözlerde birilerine itaf ediliyordu kitaplar :D