15 Kasım 2010 Pazartesi

BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN


Hiç düşündünüz mü hangi ülkelerde bayram mesajları oluyordur?
Mesela Bir Amerikalı şükran gününü kutlarken yakın arkadaşına veya aile fertlerine; "Şükran gününüzü kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim." der mİ?
Yoksa bir İngiliz," Noelinizi kutlar esenlikler dilerim." diye SMS atar mı tanıdıklarına.
Valla ben hiç duymadım. 

Kurban bayramı arifesinde yaptığımız mesaj trafiği ile ilgili operatörlerin cebine hallice kaynak akıttığımızı düşünüyorum. O operatörler de kazandıkları ekstra parayla ne kadar ünlü varsa onlarla reklam filmi çektirip, ünlümüzün yeni bir Ferrari almasına veya Avrupa da gardırobunu yenilemesi  gibi  ulvi bir amaca  vesile oluyorlar.
Ne oldu? kazandıkları para ile konuşmaların dakikalarını daha makul bir seviyeye çekeceklerini, ya da tarifelerin ücretini düşüreceklerini sanmıyordunuz değil mi?
Paralıdan alıp parasıza verme hikayesi Robin Hoot filmlerinde kaldı bilesiniz.
"Para Parayı çeker" sözü bize ait değil mi?

Bayram mesajları en sevdiğimiz uğraşılardan biridir.
Telefonumuzun rehberini açar yazdığımız tek bir mesajı herkese yollarız. 
"Bayramınızı en içten dileklerimle kutlar, mutlu, sağlıklı nice bayramlar dilerim." Bu yazdığım ortalama bayram mesajı patronunuza da çok samimi arkadaşınıza da gidebilir.

Birkaç yıl önce avukat olan bekar bir arkadaşım buna benzer mesajı rehberindeki herkese yollamış. Tatil için Antalya'ya gidecek. Havaalanında check in sırasında telefonu çalmış. Karşı taraftaki kadın,  "Sen kim oluyorsun da benim kocama mesaj atıyorsun" diyerek hakaretler etmeye başlamış.  Arkadaşım önce ne olduğunu anlayamamış. 
" Kusura bakmayın ben tek bir mesaj yazdım ve onu herkese yolladım. Herhangi birine özel bir şey yazmadım" demiş ve sormuş "Sizin eşiniz kim ben çıkaramadım?"
Kadının verdiği cevapla arkadaşım neredeyse yere yıkılıyormuş.
Kadının kocası Avukat arkadaşımın iş hanında çalışan 60 yaşlarındaki gece bekçisiymiş.
...
Bayramınız kutlu olsun.

Hiç yorum yok: