23 Kasım 2010 Salı

DEVENİN ÖNDE GİDENİ


 Ankara'dan ablam aradı.
"Çok garip bir rüya gördüm. Enişten de dinlemedi sana anlatayım." diyerek.
Temizliği takıntı haline getiren biri ne rüya görebilir ki? Olsa olsa üzerine kedi atıyorlardır, başına kuş konmuştur, sokaktaki çöp tenekesine çarpmıştır diye düşünürken; "Halam ve eniştem 4 eşekle Sapanca'daki eve gelmişlerdi" dedi.
Haydaa..
Anlattı, anlattı belli ki bir yorum bekliyor. 
Zaten eşinden de yorum alamamış. O anlatırken "Rüyada eşek görmek" yazarak Google'a girdim. ( Şimdi diyeceksiniz ki; Senin bilgisayarın hiç kapanmaz mı? İnanın tam bilgisayarı yeni açmıştım aradı. Yoksa ne içim olur benim bilgisayarla! )

Ablamı dinlerken bir yandan da tabirleri okuyorum ama kafam karıştı. 
Bir tabirde; Rüyada eşek görmek yabancı bir ülkeye gideceğiniz anlamındadır demiş. ( Bayramı yurt dışında geçirenler rüyalarında eşek görmüşler kesin.)
Başka bir tabir; Çok eşek görmek mal çokluğuna ve baht açıklığına işaretmiş.(Ablan 4 tane görmüş, Çoktan kasıt ne, bir düzine mi, yoksa 4 çoka giriyor mu?)

Rüyada eşek görmek; Mal, Mutluluk, İzzet, İkbal, Kadın getirirmiş.( Nasıl yani, bir  kadın rüyasında eşek gördüyse neden kadın istesin?) 
Bindiğiniz eşeğin anırdığını görmek eşinizin kötü biri olduğuna.
Rüyada anıran eşek değersiz birinden azar işiteceğinize işaretmiş.
Yorumların bazıları gerçekten acımasız.
Yaban eşeklerinin yanınızdan kaçıştığını gördüyseniz dindar insanların yanından ayrılıp kötü yola düşecekmişsiniz. ( Ben demiyorum tabirin yalancısıyım.)
Eşekten düştüğünüzü gördüyseniz yandınız. Aynen şöyle diyor yorum sitesi "Fakirleşeceksiniz."
Daha da kötüsü eşeğinizi düşmüş görürseniz işin sonu "Ölüm."
Siz en iyisi eşek falan görmeyin.
Hatta hiç rüya görmeyin.

Ablam rüyasını anlattı. 
Bu yorumların hiçbirini okumadım.
Şaka yaptım. "Bir yerin açık kalmış galiba."
Kızdı..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Rüyalar ve yorumlanmaları üzerine hem güzel hem de neşeli bir yazı olmuş. Tebrik ve teşekkür ederim. Ben bir şeyi çok merak ediyordum ama bu sefer sormadan geçemeyeceğim: her yazınız ile alakalı bu kadar uygun ve neşeli fotoğrafları nasıl bulabiliyorsunuz?

selma dedi ki...

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Resimlerin bir kısmı Tumblr'dan diğerleri farklı bir sürü yabancı siteleden alınma.
İtiraf etmeliyim ki çok araştırıyorum.