24 Kasım 2010 Çarşamba

BÖYLE ZULÜM GÖRMEDİM


Cumhuriyetin ilk yıllarında batılılaşma adına Anadolu'ya opera götürme fikri doğmuş. İlk olarak Sivas'ta bir salon hazırlanmış. Devlet ne yapıyorsa doğrudur, karşı gelinmez mantığı ile zarla, zorla halkı toplamış opera dinletmişler.  Operanın sonunda halka  fikirleri sorulunca,  4 saat opera dinleyen vatandaş cevap vermiş "Sivas Sivas olalı böyle zulüm görmedi."
Bunu nereye bağlayacağımı merak ediyorsunuz değil mi?
Takipçilerim bilir yakın bir zamanda "Ye, Dua et, Sev" diye bir filmden bahsetmiş yazar hakkında "İyi" niyetlerimi anlatmıştım.
Benim kızlar ya okuduğumu yanlış anladı ya da bana zulüm etmek istiyorlar.
Hepsi cin gibi maşallah yanlış anlama olanakları yok. İçten içe  bana garezleri var bunların. 

Küçük kızımı bu yazdıklarımın dışında tutuyorum ne Blogumu okuyor ne de yukarıda yazdıklarımdan haberi var.
Ortanca kızım her ne kadar "Melek" betimlemesine uyuyorsa da çekmecelerine yazdığım "Bu kıyafetlerin dağınıklığı hoşuna gidiyor mu?" notlarından bezmiş olsa gerek ablasının intikamına memnuniyetle ortak olmuş.
Büyük ve çılgın kızıma haftanın yaklaşık 5 günü odası ile ilgili yorumlar yapıyorum, zamanını bekledi taşı gediğine oturttu. Bana karşı gelmektense bir kitap alayım intikamın en acısını göstereyim diye düşünmüş anlaşılan.
Kitap daha sıcağı sıcağına kitapçılarda yerini alırken alıp elime tutuşturmalarının başka bir mantığı olamaz.
Gerçi büyük çılgın, böyle şeylere alışık. New York'ta  Harry Potter'ın  kitabının ilk alıcılarından olmak  için sabaha kadar kitapçının önünde beklemişliği vardır.

"Ye Dua et, Evlen"
Elizabeth Gilbert kendi hayatını yazdığı "Ye , Dua et, Sev" kitabı çok satınca, filmi de çok tutunca işi yarım bırakmamış mutlu sonla bitirdiği ilk kitaptan sonra sevdiği adamla nasıl evlendiğini anlatıyor. Konu Amerikan vatandaşı olmayanların  belli bir süre sonunda sınır dışı edilmesi, dolayısı ile  yazarımızın sevdiği adamla evlenmek zorunda kalması olarak özetlenebilir. 
Yazar bu evlilik macerasında nikah memurundan, sınır polisine kadar herkese tek tek teşekkür edeceğine  kitap yazayım hem para kazanır hemde topluca teşekkür ederim mantığı ile hareket etmiş. Yakında filmi de çekilecektir eminim. 4 yıldır Sağlık ve Yaşam Dergisinde Kültür Sanat yazıları yazan biri olarak bir temennide bulunayım Julia Roberts'e partner olarak seçtikleri Javier Bardem umarım değişir. Yakışmamışlar.
...
Şimdi ben bu kitap için iyi mi kötü mü  yazdım?
Elizabet Gilbert hızını alamayıp "Ye , Dua et, Çocuk yap" diye bir kitap yazsa benim kızlar onu da alır mı?
Kızlara daha mı iyi davransam?
Korkuyorum...

3 yorum:

sahra dedi ki...

ye, dua et, çocuk yap
ye, dua et, çocuğu okula gönder
ye, dua et, emekli ol...

bunların hepsi yazılsın, hepsini alırım anniş :)

lalin.askin dedi ki...

Sonuncusunu da Kerimoş yazsın bence:
YE,DUA ET,BOŞAN ;)))

Şölen...

selma dedi ki...

süpersiniz