9 Haziran 2010 Çarşamba

SIKI CAN İYİDİR ÇIKMAZ


Okulların tatil olmasına az bir zaman kala dersler bittiği için çocuklar okula pek gitmiyorlar.
Küçük kızım da son bir haftadır bir gidiyor, bir gitmiyor .
Bu sabah birlikte kahvaltı yaparken " Çok canım sıkılıyor." dedi. Kızımın yaşlarında  annemin yanında ne zaman "Canım sıkılıyor" desem, bana söylediği ve benim de nefret  ettiğim bir lafı yapıştırdım hemen.
" Sıkı Can İyidir. Çıkmaz."
Sinirle baktı ama ses çıkaramadı.
Bu bakışı çok iyi biliyorum. Çünkü 13 yaşında iken aynı hislerle bakardım anneme.
"Annem beni anlamıyor..Offf.. hayat ne kadar sıkıcı.."
Yalnız biz daha şanslı ergenlerdik. Kocaman bahçesi olan bir evde yazın ağaçların tepelerinde, koşarak oynayarak geçirirdik zamanımızı. Annemizin bizi anlamaması o kadar da önemli değildi. Karne iyiyse, akşamları eve girerken el ayak yıkandıysa anne ile ilişki iyi olurdu zaten.
Şimdiki çocuklar bu konuda şanssız. Apartmandan dışarı çıkmak için müsait bir yeriniz olmalı. Yoksa okul dışında sürekli evde olmak çocukları sıkıyor doğal olarak.
Gerçi bizim için durum biraz daha iyi. Oturduğumuz sitenin bahçesi, parkı var.
Yine de sıkılıyor çocuklar. Tek zevkleri internet ve sanal alemde arkadaşları ile muhabbet oluyor.
Bu durumdan  biz  ebeveynler rahatsızız. Okullarda spor faaliyetleri daha ciddiye alınsa. Her çocuk kendi yeteneğine göre bir spor faaliyetine yönelse. Çocuklar enerjilerini spora yöneltseler. 
En güzel çağlarında sınavlarla, dershanelerle  boğuşmasalar.
LGS - ÖSS bu kadar ciddiye alınmasa.
Dua gibi oldu ama,  ne güzel olmaz mıydı?

Karne günüydü çocuk okuldan döndü.
Annesi " Karnen nerede?" diye sordu.
Çocuk gülerek cevap verdi.
" Arkadaşıma ödünç verdim babasını korkutacak."

Hiç yorum yok: