6 Haziran 2010 Pazar

SEVİYEMİZİ BELİRLEDİK


7.sınıfa giden küçük kızım Seviye Belirleme Sınavı adı altında üç yıl girilmesi gereken sınavların ikincisine girdi.
Geçen yıl  yapılan bu uygulama küçük kızıma denk geldi. Bir dahaki yıl da uygulama kalkacak.
Yani kızımın yaşındaki her çocuk üç yıl bu sınava girip  kobay olarak kullanılmış olacak.
Üniversite sınavları benim girdiğim  1979 yılından beri sürekli bir aşamalı ve iki aşamalı olarak değişti.
Bu yılki aşamayı iyice karıştırdım. Arkadaşım ikizlerini sürekli sınava sokuyor.
Az gelişmiş ülkelerin makus kaderi olsa gerek. Deniyoruz, Yanılıyoruz, tekrar deniyoruz.

..
Kızımla okulun bahçesinde beklerken, Müdür çocukların sırayla içeri girebileceğini söyledi. Çocuklar öğrenciliğin verdiği alışkanlıkla hemen ikişerli bir sıra oluşturarak içeriye girmeye başladı.
Sıra biterken okulun bahçesine yeni gelen bir baba oğluna şöyle seslendi;
" Erkeklerin sırası orada. Oradan gir."
Oysa erkeklerin ve kızların diye bir sıra yoktu. İkişerli sırada kızların kalabalıkta olduğu tarafa yönlendirmedi oğlunu. Ya da oğluna kendi tercihini yapması için müsaade etmedi.
13 yaşındaki bir oğlan çocuğu babası tarafından kızların ve erkeklerin tarafı olarak ayrıştırılıyordu.
Burada kız annesi olmamın zerre kadar etkisi yok. İki kız bir erkek kardeşten oluşan ailemizde kız çocuğu hissini hiç yaşamadım. Abim de bize erkek çocuğu baskısı yapmadı. Hatta büyük babam ölmeden önce evimize araba almayı düşünüyordu. Abim benden 4 yaş büyük olmasına rağmen bana, "Ehliyet al da arabayı sen kullanırsın." diyordu.
Aradan  35 sene geçtikten sonra bir babanın erkekler için bir sıra olabileceğini düşünmesi ürküttü.

Büyük kızımın sınavında veliler çocuklarını öperek yolcu etmişlerdi. Arkalarından dua okudular. Ben de  "Bismillah ile sınava başla kızım." demiştim.
Ortanca kızımda ben aynı seremoniyi tekrarlarken, okulun bahçesinde onlarca anne bir köşeye çekilmiş kuran okuyordu.
..
8 yıl içinde ne de çok şey değişmiş.
35 yıl önce büyük babamın kız torununa gösterdiği değeri şimdi kaç baba kızına gösteriyor acaba?

Hiç yorum yok: