29 Haziran 2010 Salı

GELİR - KAÇAR - BASTIRIR - TUTMAZ


Daha önceki yazılarımdan birinde uyuma zorluğu çektiğimden bahsetmiştim.
Eskiden başucu kitaplarımı elime alır, birkaç sayfa okumaya kalmadan uyurdum. Bir ara uyumadan önce sudoku çözmeye kalktım, hiç iyi olmadı. Bu sefer de çözemediğim oyunlar için uykum kaçtı.
Sevgili anneciğim eskiden beri " Sabaha kadar uyuyamadım." der. Aman allahım yoksa annem gibi mi olacağım?
Yirmili yaşlarımda işe giderken hafta içi  erken kalktığımdan, hafta sonları saati  aynı zamana kurar o saatte kalkardım. Ama sadece birkaç dakikalığına. Bunun anlamı şöyleydi." Haftanın iki günü bana ait, istediğim saatte kalkarım." 
Annem uyumayı seven biri olduğu için hafta sonları geç kalkabilirdik ama benim geç anlayışım 10'u geçmezdi.
Eskiden beri çok uyuyan biri olmadığım halde gece rahatsız bir uyku çektiysem günüm iyi geçmez.

Bir yetişkin için ideal uyku süresi 6-8 saat arasıymış.
Dünyada uyumama rekoru 18 günmüş ve rekoru kıran kişi halüsinasyonlar  görmeye başlıyormuş.
Yatağa yattıktan sonra beş dakikadan önce uykuya dalıyorsanız bu sizin uykuya ihtiyacınız olduğunu gösterirmiş.
İnsanlar hayvanlara göre üç saat daha az uyurmuş.
Uyku ile ilgili bütün bilimsel veriler son 25 yıl içinde bulunmuş.
Öğle uykuları (Siesta) sayesinde İspanyollar diğer Avrupa ülkelerinden  40 dakika daha az uyuyormuş . Fakat en çok iş kazaları ve üretkenlik oranı en düşük ülkeymiş. Bu yüzden Devlet Siesta'yı kaldırmış.
Amerikalılar bir yıl içinde 34 milyon uyku ilacı reçetesi doldurmuş.
Uyku hakkında Neitsche söyle demiş; " Önce göze vurur kapatır, sonra ağıza vurur o da açık kalır."

Temel gece uykusuzluk çektiği için sabah işe geç kalıyordu. Sonunda müdür temel'i uyardı.
- Bak Temel yarın da işe geç gelirsen seni rapor etmek zorunda kalacağım.
Olayın bu aşamaya gelmesinden iyice rahatsız olan Temel iş çıkışı bir eczaneye uğrayıp etkili bir uyku ilacı aldı.
Akşam yemeğinden sonra ilacı içen Temel derin bir uykuya daldı ve sabah erkenden kalkıp işe gitti.
Müdürün kapısından geçerken ;
- Haçan Müdür bey bakun bugün tam zamanında geldum da.
Müdür sinirle;
- Oğlum bugün tam zamanında geldin de , dün neredeydin?


Hiç yorum yok: