23 Mart 2012 Cuma

KUZULUK'TA İKİ GÜN

"Yaşlı ve emekli kadınlar gibi ne işiniz var Kuzuluk'ta" dedi bazı arkadaşlarım, bazıları yorum bile yapmadı. Kızıma göre yaşlıyım anneme göre genç, emeklilik desen artık öğle 65 yaşını beklemiyor insanlar emekli olmak için. 40 yaşından başlıyor emeklilik.
Evet emekliyiz, yaşlıyız ve Kuzuluğa gideceğiz.
Son 3 yıldır yaptığım gibi yorumlara kulak asmayıp çıktık yola. İstanbul'dan 3 arkadaş ve Sapanca'dan kuzenim.
İstanbul Kuzuluk arası 3 saat. Biz Metro Turizmle gittik. Otobüsler tertemiz ve konforlu. Adapazarı'ndan Akyazı'ya doğru ilerlerken dağlardaki karlar henüz erimemişti fakat rüzgarsız pırıl pırıl bir ilkbahar havası karşıladı bizi.
Kaldığımız yerin adını özellikle söylemeyeceğim, ama gitmek isteyenler için bir çok seçenek mevcut. İnternette arayın yeter.
Neden mi söylemeyeceğim?
İki yıldır akşam yemeğinden sonra odamıza geçip meyve ve çerez eşliğinde evden getirdiğimiz kırmızı şarabımızı su bardaklarında içmenin keyfini yaşıyoruz çünkü.

Filiz bu sefer kadeh getirmek istedi fakat yolda kırılacağından korktuğumuz için vazgeçtik. Şarap içmekte ne var diyeniniz varsa hemen söyleyeyim gittiğimiz yerde içki olarak sadece su ve kola satılıyor. Kolaya bile temkinli yaklaşanlar var.
Geçen yıl bitirdiğimiz şarap şişesini nereye atacağımız konusunda epeyi bir kafa yormuş, dışarıda  kaldığımız odanın çok uzağında bir çöp kutusuna atmıştık. Fakat  sarıp sarmalanmış şişeyi atarken sağımıza solumuza bakmış iyice şüpheli bir hale gelmiştik. Sonra fark ettik ki çöpün hemen yanında kameralar var. Bizim şüpheli davranışlarımızı gören güvenlik görevlileri merak edip çöpe baksa foyamız meydana çıkacaktı ama aralarında meraklı biri yoktu anlaşılan.

Kuzuluk'ta Dereağzı mevkisinde çok güzel et ve balık restoranları var. Telefon ediyorsunuz bulunduğunuz yere bir servis yolluyor sizi alıyorlar. Biz balık yemedik fakat etlerin çok güzel olduğunu söyleyebilirim. Hele mıhlama ve çerkes peyniri herşeye deydi.
Şırıl şırıl bir derenin yanında, güzel bir havada yemeğimizi yedik, doğayı dinledik.
Kuzuluk Kaplıca Beldesi Akyazı'ya yaklaşık 6-7 kilometre mesafede, sıcak kaplıca sularının şifa dağıttığı sevimli bir yer. Biz dört arkadaş sıcak sulardan yararlandık, uzun yürüyüşler yaptık, mis gibi doğada yenilendik ve evimize döndük.
Kaplıca meraklıları! yaz başlamadan yakın bir mekanda ucuza dinlenmek ve sıcacık sularda sağlıklı bir tatil  yapmak istiyorsanız tavsiye edilir.