5 Mart 2012 Pazartesi

ANNE HALİ



Mail kutunda rastladım, yorumsuz sizinle paylaşıyorum.
..
Akşam
annemle babam televizyon seyrediyorlardı.
Annem, 'Geç oldu', 'zaten yorgunum,
ben yatıyorum.'
dedi.
Annem kalktı, mutfağa gitti.
Çerez-meyve tabaklarını
çalkaladı
kaldırdı.
Sabaha hazır olsun diye
çaydanlığı doldurdu,
demliğe çay
koydu.
Şekerliğe baktı, dibinde
az
kalmış, üstüne
ekledi.
Kahvaltı
için
buzluktan ekmek çıkardı,
akşam
yemeği
için çözülsün diye de eti
aşağıya koydu.
Kahvaltı masasını hazırlamak
için masanın
üstündekileri
topladı.
Telefonu
şarja
koydu,
telefon defterini kapatıp
yerine koydu.

Sonra çamaşır makinesinden
ıslak çamaşırları çıkarıp
astı ve makineyi tekrar
doldurdu.
Banyodaki
çöp
sepetini boşalttı. Islak bir
havluyu kurusun diye duş perdesinin
borusuna
astı.
Bir
gömlek
ütüledi, kopuk düğmesini
dikti.
Çiçekleri
suladı.
Esneyerek gerindi ve yatak
odasının yolunu
tuttu.
Çalışma masasının yanından
geçerken durdu,
öğretmene tezkere yazdı, okul
gezisi için para sayıp
ayırdı, eğildi, sandalyenin
altına girmiş ders kitabını aldı, masanın
üstüne
koydu.
Kek tarifleri defterini
çıkardı,
arkadaşına söz verdiği tarifi
bir kağıda yazdı, çantasına
koydu.
Bakkaldan alınacakları not
etti, notu da
Çantasına
koydu.
Sonra gitti, 3'ü 1 arada
temizleme
losyonuyla yüzünü yıkadı,
dişlerini fırçaladı.
Gece kremini ve kırışık
önleyici nemlendiricisini sürdü.
Tırnaklarına baktı,
törpüledi.

İçeriden 'sen yatmaya gitmemiş
miydin' diye seslenen
babama 'şimdi gidiyorum'
deyip
köpeğin
su
kabını
doldurdu.
Kapıları pencereleri kontrol
etti,
holdeki lambayı
yaktı.
Kardeşimin
odasına gitti, oğlan
uyumuş,
lambasını
söndürdü, bilgisayarını
kapattı, gömleğini astı, yerdeki kirli çorapları
toplayıp sepete
attı.
Bana
geldi,
'haydi yat artık, biraz da
yarın çalışırsın,' dedi.
Kendi odasına gitti, saati
kurdu, ertesi gün
giyeceklerini
hazırladı.
6 maddelik acil işler
listesine 3
madde daha
ekledi.
Kendi kendine iyi geceler
diledi,
hayallerinin gerçekleştiğini
gözünün önüne
getirdi.
İşte o
sırada
babam televizyonu kapattı,
ortaya öylece bir 'ben
yatıyorum'
dedi ve gitti yattı.
 


4 yorum:

AslıASLI dedi ki...

Tüm bunları okuyunca bir çığlık atasım geldi :( ne kadar olağan görünen işler, böyle yazıya dökülünce inanamadım. Gerçektende bir iki eksik veya fazlayla hep böyledir heralde..

selma dedi ki...

sürekli yaptığımız ve okumadıkça fark etmediğimiz işler değil mi?...:)

ysedef dedi ki...

Bu ve sayamayacağım kadarçok sebepten dolayı rahmetli annemi ve eşimi çooook seviyorum .yazı harika teşekkürler yusuf

selma dedi ki...

Bunları fark ettiğiniz için rahmetli anneniz ve eşiniz şanslı insanlarmış...