7 Mart 2012 Çarşamba

İNTERNETTEKİ KOPMALAR


Yaklaşık bir aydır internetimizde kopmalar vardı. Ne zaman bir dizi izleyecek olsam, Oyunus'ta Scrable oynayacak olsam, şarkı dinleyecek olsam daha başlamadan  yarısında internet gidiyor ki gelmesi ne mümkün.
Sorun ilk başladığında TTNET'i arayarak durumu bildirdim. Hallettik dediler ama bir değişiklik yok. Hafta sonu Beyefendi aradı. 5 yaşındaki bir çocuğun bile anlayacağı şekilde tane tane anlattı derdimizi. Karşıdaki anlamamış olacak ki Beyefendi sabırla bir kaç kez tekrarladı. Mevcut şifremizi değiştirerek FBI kriptolarının şifrelerine benzer bir şifre verdiler ki aklımızda tutamayalım onları tekrar arayalım. "Oldu." diyerek kapattılar telefonu. 
Hakikatten olmuş gibiydi ama sadece bir gün.
Hele ikinci bir bilgisayar açıldığında herhangi bir siteye girmek mümkün olmuyordu.

Birkaç gün önce iyice sinirlenmiş bir vaziyette TTNET'i aradım. Karşıma telesekreter çıktı. "İnternetinizin kurulduğu telefon numarası 212.... ise biri değilse ikiyi tuşlatınız." dedi. Ben telesekreterin komutlarını takip edince şöyle bir anonsla karşılaştım;
"Bulunduğunuz bölgede size daha iyi hizmet verebilmek için çalışmalar yapılmaktadır. Bu yüzden internetinizde 4 saat süre ile kopmalar olacaktır."
İyi de benim internetteki kopmalarım neredeyse bir aydır devam ediyor diyeceğim karşımda operatör yok.
Kapadım telefonu, akşamı ettim.

4 saatin üzerine bir dört saatte ben ilave ettim bir değişiklik yok. Dün tekrar aradım ve operatörün sesini duyunca nasıl sevindim bilemezsiniz. Operatör hiç sevinmemiş olacak ki gayet kızgın adını söyledi; "Size nasıl yardımcı olabilirim." diye geveledi, derdimi anlattım.
"Şu anda bilgisayarınız da modeminizde açık mı?"
"Evet."
"ADSL ve İnternet yazan ışıklar yanıyor mu?"
"Evet."
"Şimdi iki ışık da kapanacak ve tekrar yanacak. Bu süre zarfında iyileştirme yapacağız. Şayet sorununuz devam ederse odada bulunan telsiz telefonu kaldırın, tekrar devam ederse modemi bağladığınız bağlantı kutusunu değiştirin tekrar devam ederse..."
Adamın sözünü kestim; "Modemi komple atarsam sorun çözülür mü?"
Sorumu anlamadı, ben de uzatmadım.
Şimdilik internetteki kesilmeler azalmış gibi görünüyor. Ama internet şifremiz değiştiği için  hiç birimiz yeni şifreyi  bilmiyoruz,  sorun devam ederse ev telefonunu odadan çıkartacağım ama nedenini bilmiyorum.
Hadi hayırlısı.

4 yorum:

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Bu konuda çile çeken ne çok insan var. Kızım sonunda TTNETi iptal ettirdi. Başka bir sunucudan bağlanıyor ve şimdilik çok memnun. Ben de şikayetçiyim. Çünkü hattım yüksek ücret ödememe rağmen oldukça yavaş. Daha önce sık kopma yaşadığımda arka arkaya arıza ihbarı bıraktım. Onları o kadar çok aradım ki sonunda teknik servis ekibi gönderdiler. Şimdi en azından kopma olmuyor.

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

smile kullanıyorum uzun süredir memnunum valla. hatta şu bloglara erişim yasağı konduğunda bile bloglara erişebiliyordum onun üzerinden, manevi bir bağ kuruldu yani aramızda

allah kurtarsın :)

selma dedi ki...

Biraz daha sabredeyim bakalım. iyi tarafı bana yazacak konu çıkıyor bu vesile ile:))

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Bizde kopma yok ( tüü tüü Maşaallah) ama yavaşlık göz konusu. Hemde yüksek ücretli olmasına rağmen. Guya sabit ücreti var ama hiç bi ay sabit gelmiyor nedensee... Bizde mi değiştirsek nee..