9 Mart 2012 Cuma

DİYET - EZİYET


Diyet sözünden nefret etmeye başladığımı hissettiğimde şöyle bir düşündüm; Diyetle kafayı bozanlar neden hep kadınlar oluyor? Erkekler konuşmalarının belki bir yerinde göbeklendiğinden dem vurur, ardından her şeyi bir güzel mideye indirirler. Kadınlar ise pencerenin ardında ciğer görmüş kedi gibi masadaki yemeklere bakar, çer çöp yiyerek kilo vermeye çalışır.
Ama bazı kadınlar diyet konusunda umutsuz vakadır. Bu kadınlar kimler mi?
Tabi ki biz anneler.

Çocuk tabağa konulan yemeği yemedi mi, yemek atılmaz, hadi mideye. Tencerede biraz yemek mi kaldı, başka bir kaba koymak için de az, hadi mideye. Sofrada yarım dilim ekmek mi arttı, nereye gidecek? Tabi ki mideye. 
Bu arada anne kolaysa diyet yapsın. Oldu ki diyet yaptı ve zayıfladı. Evde kız çocuğu varsa anında tepki gelir aynı bende olduğu gibi. 
"Anneysen anne gibi ol. Bizden daha zayıf olmak da neyin nesi." gibi bir eleştiriye maruz kalabilirsiniz. Balık etinde bir anne bütün çocukların idealindeki annedir. Kucağınız bütün çocukları alacak kadar geniştir ve onların kıyafetlerini giymediğiniz için rahattırlar. 

Yıllar içinde kızlarımdan zayıf zamanlarım da oldu balık etinde olduğum zamanlar da. Birinde ben mutlu oldum, diğerinde kızlarım. 
Bahar ayının başlamasıyla birlikte kendimi mutlu etmenin zamanı geldiğini düşünerek yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum. Bu gün itibari ile  4 Kilo fazlam var. Dört kiloyu verdiğim zaman tekrar yazacağım.
Planım şu; Tatlı yemeği azaltacağım, akşam 7'den sonra bir şey yememeğe dikkat edeceğim. Fırsat buldukça spor yapacağım.
Gazam mübarek olsun.

3 yorum:

AslıASLI dedi ki...

Nedenini hemen söyleyeyimmi? kadınlara bir kilo alsa bile hemen söylenir, aa çok kilo almışsın. Ama erkeklerin üzerinde hiç durulmaz, aslında üzerlerine gitmek lazım, sanıyorlarki o göbekleriyle bizler onları beğeniyoruz. Üzücü bu.

Kolay gelsin bu arada :) hiç diyet yapamıyorum, tatlıyı çok seviyorum. Akşam yemeğini 6, 6 buçuk gibi yeriz ama ben ondan sonrada atıştırıyorum. Sizin gibi 3-4 kilo fazlam var benimde :)

selma dedi ki...

Hadi bakalım yaz başına kadar verebilecekmiyiz 3-4 kiloyu:))

Adsız dedi ki...

Bu yararlı paylaşım için kilo verme merkezi teşekkür eder.