2 Nisan 2010 Cuma

TARİH VE ANEKDOTLAR




Tarih sever misiniz?
Ben tarihin bir masal veya hikaye anlatılır gibi anlatılmasından hoşlanıyorum.Yıl ay gibi ezberlenmesi gereken zaman kavramını da sevmiyorum.
Bugün tarihte yaşanmış ilginç anekdotlar yazmak istiyorum. Bir arkadaş meclisinde veya çocuklarınızla muhabbetlerinizde anlatabilirsiniz. Bu arada sizler de yorum köşesinde farklı anekdotlar yazabilirsiniz.
..
Kristof Kolomb bir akşam vakti İspanyol asilleri ile yemek yiyordu. Asillerden pek çoğu kolomb'u küçümsüyordu.
Yemek sırasında söz Amerika'nın keşfinden bahsedilince içlerinden biri;
''Oraları keşfetmek zor bir şey değil '' dedi. Kolomb bu söze karşılık eline bir yumurta alarak ''Hanginiz bu yumurtayı dik bir şekilde durduracak'' diye sordu.
Yumurta elden ele dolaşmış fakat hiç kimse becerememişti. Kolomb yumurtayı aldı, dibini hafifçe çatlatarak yassılaştırdı ve masada durmasını sağladı.
Masadakiler itiraz etti. '' Bu zor bir şey değil ki.'' dediler.
Kolomb;'' Ben yapana kadar hepinize zor gelmişti.''
...
Mimar Sinan'ın yanında çalışan mimar adayı bir gün yanına gelir. '' Ben artık senin yanında çalışmak istemiyorum. Seni geçtiğimi düşünüyorum''
Mimar Sinan eline iki yumurta alır. '' Ne zaman ki bu iki yumurtayı üst üste koymayı becerirsin beni geçtiğine inanır seni serbest bırakırım '' der.
Mimar adayı elinde yumurtalar olduğu halde çıkar gider.Birkaç gün uğraşır dener. bir türlü iki yumurtayı üst üste koyamaz. Ustasının yanına biraz mahcup döner.
''Ben yapamadım ama sizin yapacağınız ne malum''
Mimar Sinan parmağından yüzüğünü çıkarır yumurtanın üzerine koyar diğer yumurtayı da yüzüğün üzerine yerleştirir.
'' Nasıl yapman gerektiğinden önce ne yapman gerekir onu öğrenmen gerekir'' der.
...
Dünya nimetleriyle ilgisi olmayan ünlü filozof Diyojen dar bir sokakta ,zengin fakat bir o kadar da kibirli birine rastlar. Yollarına devam etmeleri için ikisinden birinin kenara çekilmesi gerekmektedir.
Kibirli zengin hor gören bir ifadeyle;
'' Ben bir serserinin önünde kenara çekilmem'' der.
Diyojen gayet sakin kenara çekilir ve karşılık verir;
'' Ben çekilirim''
....
Ünlü ingiliz yazar Bernard Shaw ile Churchill birbirleri ile hiç geçinemez,fırsat buldukça birbirlerini iğneleyici sözler söylerlermiş..
Bernard Shaw bir oyununun galasına Churchill'i davet etmiş ve davetiyeye şunları yazmış.
''Size oyunum için iki kişilik  davetiye gönderiyorum . Dostunuzla  gelebilirsiniz..Tabi bir dostunuz varsa.''
Churchill hemen cevap yollamış.
''Maalesef o gece başka bir yere söz verdiğim için oyununuza gelemeyeceğim. İkinci gece gelebilirim.Tabi ikinci gece oyununuz oynarsa.''
...
Churchill Avam kamarasında milletvekillerine konuşma yaparken, muhalefet partisinden bir kadın milletvekili kızgınlıkla seslenir, ''Eğer karınız olsaydım kahvenize zehir karıştırırdım.''
Churchill gayet sakin kadına döner ve cevabı yapıştırır;'' Hanımefendi eğer karım olsaydınız o kahveyi seve seve içerdim''

3 yorum:

Mine Demirbaş dedi ki...

Şöyle bir tarih var aklımda sen bizi Sapanca'ya götürecektin,gezdirecektin falan filan şimdi ağzımızı sulandır,sonra hiç ilgilenme olmaz böyle şey...Yorum yazmaya korkuyorum,blogunda bir deli beni takip ediyor.

selma dedi ki...

Sevgili Mine, sapanca için nisan 15 den sonrası güzel bir tarih,ne dersin ?
Blogumdaki deli için ne diyeyim..Teletabi gibi masum bir isimle ödüllendirilmişken kızdırmaya korkuyorum...):

Adsız dedi ki...

sizi ,gidi teletabiler kör tltbi hasta ve sende meşgul olduğn için cevap hakkımı sonra kullanacağm dörtgöz