8 Nisan 2010 Perşembe

EN GÜZEL KAHVERENGİ


Geçen hafta biraz moralim bozuktu. Kızım işten eve gelince yanıma geldi ve elime bir paket Bitter çikolata tutuşturdu. Elimde çikolata ile geçmişe gittim bir an.
Kinder çikolataların Türkiye'ye yeni geldiği yıllarda kızım henüz küçücük bir çocuktu. Ona aldığımız çikolatanın paketini açar, yumurtasını bir çırpıda yer, içinden çıkan oyuncak gemileri,arabaları birlikte kurmamızdan büyük zevk alırdı.
..
Daha bir geçmişte ben kızımın yaşlarında, işten eve gelirken anneme ve babaanneme çikolata getirdiğimi hatırlıyorum. Babaannemim dişleri az olduğu için ona üzeri çikolata kaplı gofretlerden alır, yemesini seyrederdim. İkisinin de mutlu olduğunu hissederdim ama bu mutluluk yedikleri çikolatadan ziyade onları düşünmüş olmamdan kaynaklanıyordu.
Çikolata doğanın bir mucizesi.
Dünyanın her yerinde insanlar üzerinde aynı etkiyi uyandıran ender mutluluklardan biri.
Kakao ağacının çekirdeklerinden keşfettikleri için Azteklerden allah razı olsun. 2600 yıllık bir çömleğin içinde  bile çikolata  izine rastlanmış.
İsviçre'liler ilk sütlü çikolatayı bulana kadar tadı daha ağırmış.
Sonra kimyager Henry Nestle katı formunu üretmiş.

Merak ettiğim bir şey var. Çikolatanın mutluluk verdiği söyleniyor.
Dünyada en fazla çikolata tüketen ülke İsviçre. Yılda kişi başına 10.3 kilo çikolata tüketiliyor. Öyle ise intihar vakalarının en fazla olduğu ülke neden İsviçre? Yoksa mutluluktan ölmek dedikleri bu mu?
..
Kızımın verdiği çikolatayı mideye indirdikten sonraki ilk beş dakika o tatlı rehavet ve mutluluk hissi " Aman allahım tam da yaz arifesinde ya kilo alırsam" endişesine dönüştü. Duyan da yazın Bodrum'da "En az selüliti olan anne" yarışmasına hazırlanıyorum zannedecek.
Tamam bu fikir hiç fena değil ama abartmayayım.
 
Araştırmalarımda gördüm ki çikolatayı kadınlar daha çok seviyor. Çok mutsuz bir erkeğin önüne çikolata paketleri koyup dertli dertli yediğini hiç görmedim ama marketlerde alışveriş arabalarına çeşit çeşit çikolata dolduran çatık kaşlı kadınlara sıkça rastladım. 
Çikolata kişinin damak zevkine göre çeşitlilik gösteriyor. Sütlü, fındıklı, bitter, çam fıstıklı en çok tüketilenleriymiş. Bir de yeme adabı varmış. Öyle ağzınıza alıp çiğnemeyecekmişsiniz. Bir parça koparacak dilinizin üzerine koyacak, orada ağır ağır erimesini bekleyecekmişsiniz. İyi çikolata kopartırken ses çıkartmalı ve diliniz çikolata üzerinde bir pütür hissetmemeliymiş.
..
Keşke bu yazdıklarımı daha önce öğrenmiş olsaydım.. Acaba dilimin üzerinde uzun süre bekletseydim daha mı güzel bir tadı olurdu..
Saat kaç.. 
Market kapanmışmıdır?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

kocaman çikolatayı 3 dakika içinde piranha gibi yuttuğunu eklemek isterim :)
ama ne güzeldi. yine olsa yine yeriz.