1 Nisan 2010 Perşembe

KLAVYE


Eski tozlu bir klavye ile yazı yazmaya çalışıyordum bir süredir. Mouse altlığım yoktu.
Kendimi acındırmaya çalışmıyorum. Evde ikisi format atmaktan iyice ağırlaşmış, bir tanesi düzgün üç dizüstü bilgisayarımız olduğu halde masaüstü bilgisayarını tercih ediyorum.
Masaüstü bilgisayarımın klavyesi çok eskiydi. Aslen Q klavye olarak doğmuş, bilinmeyen nedenlerden F klavyeye çevrilmek istenmiş. Fakat o aslına sadık kalarak Q klavye olarak bugünlere gelmiş.
Bugün yeni moda olan elektronik marketlerinden birine gidip, klavye,kablosuz mouse alınca monitörümün arkasının genişliğinin akrandan daha büyük olduğunu hatırlayıp bir tane de monitör aldık. Yeni monitörün yanında eskisi 70'li yıllarda ki  Grundig marka hantal televizyon gibi kaldı.
Hani arkasına iki oda bir salon sığdıracak kadar geniş olan televizyonlar vardı. Kirlenmesin diye üzerine dantel örtüler örtülür, ya da televizyon dolapları denilen kapalı ve kilitli dolaplarda muhafaza edilirdi. Sanırım o zamandan kalma televizyonları bir aklı evvel almış ve bilgisayar monitörü olarak değerlendirmiş.

Önce klavye alacağız. görevli genç kablolu kablosuz bir sürü model gösterdi. ''Şayet ıslak bir şey dökerseniz bakın arkasında tahliye boşlukları var'' dedi. Gören de klavyenin üzerinden İSKİ'nin borularını geçireceğiz sanır. Neyse kablosuz ve ortalama fiyatta birinde karar kıldık. Yanında kablosuz  Mouse hediye. (Yaşasın )
Bu arada üzerinde Mısır Piramidi resmi olan mouse altlığını elimden bırakmıyorum..
Bize yardımcı olması için görevliyi tekrar çağırdık.
Sıra monitöre geldi. Her marka her model var. Hatta resim çerçevesi şeklinde pembe, sarı, mor olanlara gözüm takılmadı değil. Sonra "Koskoca kadın oldun ne o öyle çocuk gibi" diyerek kendimi azarladım. Orta boyda birini beğendim. Görevli ısrarla başka bir monitör vermek istiyor. Sanki bize vermek istediği monitörle aralarında kan davası var elden çıkarmak istiyor . Hiç itibar etmedim. Beğendiğimi yüklediğim gibi kasaya geldim.   Kasada yüzyılın icadı  ödeme şekli olan kredi kartına taksit yaptırdık. Eve getirip kurduk.
Arkası 3-5 santimlik incecik plazma ekranı görünce ''Kesin malzemeden çalmışlardır'' diye düşünüyor insan.
Malzemeden çalmış olsalar da yeni Monitörüme, Klavyeme, Mouse'uma bayıldım.
Hiç belli olmaz bakarsınız üzerine bir dantel örtü bile örtebilirim.

Hiç yorum yok: