23 Nisan 2010 Cuma

24 NİSAN


24 Nisan 1934 tarihinde Türk Askeri uçak filosu 1 Mayıs törenlerine katılmak üzere Moskova'ya gitti.
24 Nisan 1955 - Yönetim kurulundan iki üyenin evlenmeye karar vermeleri üzerine 1953 yılında Gelibolu'da kurulan " Bekarlar Kulübü" dağıldı.
24 Nisan 1931 - Robinson Crusoe romanının yazarı İngiliz edebiyatçı Daniel De Fakto öldü.
24 Nisan 1948 - Ünlü Amerika'lı şarkısı Barbara Streisand doğdu.
24 Nisan 1988- İstanbul'da 4.8 şiddetinde deprem oldu.Can ve mal kaybı olmadı.
...
24 Nisan 1988 tarihi pazar gününe denk gelir. Bir gün önce Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramıydı.
26 yaşımdaydım ve İstanbu'a yerleşeli bir yıl olmuştu.
Hamileliğim boyunca her hafta yaptığımız gibi Büyükçekmece'de balık yemiş,sahilde dolaşmış, evimize dönmüştük.
Gece 12 gibi sancılarım başladı. Hastaneye doğru yola çıktığımızda eşimin karnını tuttuğunu fark ettim. Dokuz ay boyunca bendeki hamileliğin bütün belirtilerini gösteren eşim, şimdi de resmen sancı çekiyordu. Baktık arabayı kullanacak halde değil. Kuzenimi aradık. Eşi ile birlikte bize katıldılar. Arabada hiç çocuk görmemiş dört kişi hastaneye doğru yol alıyoruz. Benden daha heyecanlı diğer üç kişiye şakalar yapıyorum. 
Gece yarısından sonra hastaneye vardık.
Hamileliğimde doktorların erkek dedikleri bebek sevimli bir kız çocuğu olarak bize sürpriz yaptı.
Onu ilk kucağıma aldığımda bütün annelerin yaşadığı o inanılmaz mutluluk ve sahiplik duygusunu yaşadığımı hatırlıyorum.
Hastanede kaldığım gece 4.8 şiddetindeki depremi hissettiğimde kendimden ziyade bebek odasındaki kızım için korkmuştum. Sonra hemşireler bebeklerimizin iyi olduğunu söyledi.
..
Nasıl olsa erkek olacak diye 13 yaşındaki kuzenimin takacağı kız ismine evet demiştik. Sözümüzden dönmedik.
O sıralar çok az kişinin duyduğu Sahra ismini taktık kızımıza.
İsmi ile alakalı olsa gerek; Hep farklı bir çocuk oldu.Yaşından önce konuştu, yürüdü. Zamanından önce Okuma yazma öğrendi.
Hep başarılı uyumlu oldu.
Yıllar içinde anne-kız  çatışmasını en az düzeyde yaşadık. Empati duygusu o kadar gelişmişti ki ona bir şeyleri izah etmek için yorulmadım. Onun adına üzülmedim.
Biliyordum ki, o her zaman her şeyin üstesinden gelecek.
Sadece bir tek şeyde yanıldım.
"Hamilelikte bolca balık yerseniz çocukların göz problemi olmaz" tezine güvenerek hiç sevmediğim halde 9 ay balık yedim. Kızım 3 yaşından itibaren gözlük kullandı.
24 nisan 1988 tarihinde İstanbul'da 4.8 şiddetinde deprem oldu.
24 Nisan 1988 tarihinde ilk göz ağrım doğdu.
İyi ki hayatımdasın..
Doğum günün kutlu olsun.



3 yorum:

Sahra dedi ki...

selmiii balım iyi ki doğurmuşsun beniii. seni seviyoruuum

lalin.askin dedi ki...

Canım Sahra 'm...Tam 6,5 yaşında ve ailesiyle yaşamaya ayak uydururken bir de ilk okula başlama heyecanını yaşayan küçük bir kızın hayatına, Oğuzhan ile senin de eklenmeniz ilk zamanlarda çekilmez gibi görünse de kıskanılamayacak kadar güzel bir bebektin ve seni çok sevdik...İyi ki doğdun, iyi ki varsın...


Şölen

Adsız dedi ki...

şölen ablacığım, çok teşekkür ederim. sen ve oğuzhan olmasaydınız çok sıkıcı bir çocukluk geçirirdim herhalde. iyi ki varsınız...

-sahra