22 Nisan 2010 Perşembe

TAKILDIM GİDİYORUM


Arkadaşım; " Takıntıları neden yazmıyorsun?" dedi.
İyi fikir olduğunu düşündüm. Çünkü çevremde takıntılı bir sürü insan tanıyorum."Kim bilir bilmediğim ne tür takıntılı insanlar vardır." diye araştırmaya başladım.
Tabi önce yakın çevremdekileri hatırlamaya çalıştım. Umarım bana kızmazlar..
Zaten ablamın haricinde kimsenin adını vermeyeceğim.
Ablam  kendini çok iyi bildiği için bana kızmayacaktır. Takıntıları konusunda onu eleştirdiğimizde " Ben deliyim uğraşmayın benimle" diyerek işin kolayına kaçıyor. Deliliği bir tarafa bırakın, tanıdığım en akıllı kadınlardan biridir kendisi. Sadece takıntılıdır.
Yıllar önce çocuklarımız küçüktü ve biz her yıl olduğu gibi ablamla aynı tarihte Sapanca'ya gitmiştik. Ablam gecenin bir yarısı ağlayarak  bizim odaya geldi."Galiba oğlum kuduz oldu, terlemiş ve ağzından salya akıtıyor" dedi. 5 yaşlarındaki yeğenimin yanına koştuk. Hakikatten biraz ateşi var gibiydi ama bütün gün bahçede koşturup terlediği için üşütmüş olabilirdi.
Ablama " Kuduz " olabileceğini nereden çıkarttığını sorduğumuzda verdiği cevap " Pes" dedirtecek cinstendi.
" Bahçemize bitişik olan amcamızın bahçesinde bir at var. Miskin hastalıklı olan at sürekli bizim duvardan bakıyor. Salyaları duvara gelmiştir. Ufuk'da duvara tırmanınca salyalarından kuduz mikrobu kapmıştır." 

Bir tanıdığım evine gelen misafirlerin ardından bütün her yeri çamaşır suyu ile siler dezenfekte ederdi.
Başka bir tanıdığım eve gelen bütün aile bireylerinin giysilerini kapının hemen girişindeki banyoda soyar, ev kıyafetlerini giydirdikten sonra salona alırdı.
Bir başka tanıdığım, sebze ve meyveleri sabunla yıkardı.
Bir başkası kapısının önünden kedi geçse, kedinin geçtiği yerleri yıkardı.
Arkadaşımın anlattığı başka biri çıplak elle tokalaşmıyor, eldivenle dolaşıyormuş.
...
Takıntılı ünlüler içinde en bilineni Müjdat Gezen'dir.
Simetri takıntısıyla bilinen tiyatrocu bir açılışta Bakanın kravatını düzeltmeye çalışmış. Semtinde bulunan cami minaresinin yamuk olduğunu fark edip, Eski Eserler Müdürlüğünü aramış. Birkaç gün sonra minareye iskele koyup düzeltmeye çalışmışlar.
Amerika'lı  ünlü aktris Cameron Diaz, evinin dışındaki kapı kollarına dokunmuyor, onları dirseğiyle açıyor,
" Başka insanların vücut salgılarına dokunmak istemiyorum" diyormuş.
Jesicca Alba yanında antibakteriyet sprey taşır, etrafındaki her yere sıkarmış.
..
Uzmanların dediğine göre her yüz kişiden 2 veya 3 kişi tedavi görecek kadar takıntılıymış. Hastalık 20'li yaşlarda çıkar ve kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülürmüş.
Ve maalesef hiç bir takıntı tedavisiz iyileşemiyormuş.

Hiç yorum yok: