27 Ocak 2011 Perşembe

KARNE


Kızlara bakıyorum hiç telaşları yok. 
Yahu bu nasıl bir yarıyıl tatili anlayamadım. Notlarını sordum, "Teşekkür" beklediklerini söylediler. 
Bu teşekkürden de bir şey anlayabilmiş değilim. Zayıfın yoksa teşekkür alıyorsun. Sanki Milli Eğitim  zayıf almadın diye teşekkür ediyor. Takdir almak da aynı. Karnenin yarısı iyi takdir alıyorsun. Maksat çocukları motive etmek herhalde.
Karnesinde hepsi pekiyi olan da takdir alıyor. O çocuklara başka bir belge vermek lazım. Yoksa birilerini motive edeceğim derken hak edenlerin motivasyonunu bozmak olmaz.
Bu arada gazetelerde ve televizyonda "Karnesinde kırık not getiren çocuklarınıza hoş davranın" diyen uzmanlar olacak. Bu önerilere uyan bir allahın kulu olmayacak. 

"Pasaklı Müjgan'ın kızı kadar olamadın yine takdir getirmiş." diyen anneler, surat asıp harçlığı kesen, okuldan almakla tehdit eden babalar yine olacak. Karnelerinin üzerinde düzeltme yapan çocuklar olacak, karneye inanmayıp internetten çocuğunun notlarını gören ebeveynler olacak. Kısaca zaman ne olursa olsun karne günleri hep bir koşuşturma içinde olacak.
15 gün boyunca sinemalarda çocuk filmleri izlenecek, Aileler yorulacak, çocuklar yorulacak, sadece  çocuğu olmayan öğretmenler belki  biraz olsun dinlenecek.
Yarı yıl tatili yaz tatiline benzemez. Kış olduğu için çocuklar dışarıda rahat oynayamaz. Evde oturup anne babalarının ensesinde boza pişirirler. "Off canım sıkılıyor"  gün içinde en çok söylenen sözlerdir.

Bizim zamanımızda karne gününe kadar ders yapılırdı. Kimse devamsızlık yapmazdı. Şimdi karneden bir hafta önce okula gitmemeler başlıyor. Bu gitmemeler anneyi 15 gün neler yaşayacağına hazırlıyor. Geç yatıp geç kalkmalar, can sıkıntısı söylemleri, kardeş varsa onunla dalaşma, odayı savaş alanına çevirme, bilgisayarın çökmesi...
Bu yazdıklarımın pek çoğunu yaşayacak bir anne olarak önceden gardımı alayım dedim ve sordum;
"Ankara'ya teyzenize gidelim mi?"
...
Bu sessizliğin anlamını evet olarak kabul ettim. Ama hiç bir heyecan belirtisi göstermediler.
Galiba 5 günü garantiye aldık. 
Geriye kalan 10 gün için bir plan bulmalıyım.

Hiç yorum yok: