14 Ocak 2011 Cuma

BİR YANGININ KÜLÜNÜ YENİDEN YAKIP GEÇTİN


Ocak ayında görülmeyecek kadar güzel bir hava vardı.
Erken saatte son kaçamağımızı yaptığımız su bardağında şarap içip çekirdek çitlettiğimiz arkadaşım aradı.
Yirmi dakika içinde hazırlandık. Arabada Candan Erçetin "Ben böyleyim" derken biz iki arkadaş "Ben böyleyim" diyemeyenlerdendik.
Nereye gideceğimizi planlamadan çıktık yola. İstanbul'da bir yere çıkılacaksa deniz görmek istiyor insan. İlk rotamız Ulus Parkı oldu. Sağımızda birinci, solumuzda ikinci köprü, önümüz boğaz orta şekerli kahvelerimiz eşliğinde öylece seyrettik geçen gemileri. 

Çocuklardan, hayattan, gelecekten, kaderden bahsettik. Yüksek lisans için başvuru yapması gerektiğini ve puanından dolayı zor göründüğünü anlattı.
"Bir şeylerin olması için kendini zorlama. Hayat kendi mecrasında akıp gidiyor. Neyi değiştirmek elimizde ki? Sen yolunu aç bekle, olacağı varsa olur." dedim.
Ulus Parkında uzun uzun oturduk. İçimize boğaz havasını çektik. 
İkinci istikametimiz Emirgan korusunda Sarı Köşktü. 23 yıl İstanbul'da yaşayıp Emirgan korusuna nasıl gitmemişim kendime şaşırıyorum. 
Emirgan korusunda üç adet köşk var. Sarı Köşk, Pembe Köşk ve Beyaz Köşk. Tahmin ettiğiniz gibi bu isimler köşklerin renginden dolayı verilmiş. Hidiv İsmail Paşa tarafından yaptırılan bu köşklerden özellikle Sarı Köşk bezeme sanatının güzel örneklerini yansıtmış. 

Emirgan Korusunda üç köşkten kışın sadece Sarı Köşk hizmet veriyor. Diğer ikisi baharda  başlayan Lale Festivalinde açılıyor yaz sonuna kadar hizmet veriyormuş. 90'lı yıllarda Turing tarafından restore edilen köşkler bir süre bu şekilde hizmet verdikten sonra İstanbul Belediyesine devredilince fiyatlar makul tutulmuş. Halk da buraları daha çok ziyaret eder olmuş.
İki kişi, iki porsiyon cevizli top köfte, Salata, Tramusu ve 4 bardak çaya 35 lira verdik.
Dönüş yolunda garip bir tesadüf yine Candan Erçetin vardı radyoda. "Bir yangının külünü yeniden yakıp geçtin." diyordu.
Ertesi gün arkadaşım aradı. "Dediğin çıktı. Ben yolumu açtım ve bekledim. Yüksek lisansa kabul edildim"
Sevindim...

Hiç yorum yok: