30 Mayıs 2011 Pazartesi

HAYIRDIR İNŞALLAH


Sapanca'da mahallemizde bir Nazlı teyze vardı. Hep yaşlı halini hatırladığımdan olsa gerek sanki hiç genç olmamıştı. Bardak altı gibi kalın çerçeveli gözlüklerini lastikle kafasında tutar, o kalın camın  ardında gözleri kocaman görünürdü. Gözlük camlarını yıkamak, silmek tabu muydu bilemeyeceğim ama camının kenarları o kadar kirli olurdu ki nasıl görebildiğini merak ederdim. 
Madem kendisi akıl edemiyor ben niçin gözlüğünü alıp yıkamadığıma hayıflanır, şimdi bile  bu rahatsızlığımı annemin gözlüğünü sık sık yıkamakla telafi etmeye çalışırım. 
Nazlı teyzenin tozlanmış gözlüğünün aksine bembeyaz işlediği dantelleri herkesin dilindeydi. Mahallenin yeni evlenecek kızları çeyizlerini ona işletmek için yarış yaparlardı. Kocasının adının İdris olduğunu bilirdim. Ama hiç hatırlamadığımız ölmüş bir adama İdris amca değil de neden İdris diyorduk bilmezdim.

Nazlı teyzenin yazıma konu olacak, akrabası olmadığımız halde ölümünden 30 yıl sonra bile adını andığımız bir huyu vardı. Sabah günde mutlaka bir kez uğrar ve hemen rüya anlatmaya başlardı. Ama bu rüya bir türlü bitmez,  tefrika edilmiş romanlara benzerdi. 
Nazlı teyzenin geldiğini gören annem hemen bir işe girişir, rüya dinlemekten kurtulurdu ama babaannem arkadaşını mutlaka dinlerdi. 
Nazlı teyze rüyasını öyle sakin sakin anlatmaz, o anlatmaya başladığında yazsa kapı pencere açık olduğu için bütün mahalle duyardı.
Çünkü Nazlı teyze çok ağır işitir, kendi sesini duymak için bağırarak konuşurdu.
Ölümünün üzerinden 30 yıl geçmiş olmasına rağmen bizim evde ne zaman biri uzun bir rüya anlatmaya başlasa;
"Nazlı başladı." deriz.

Akşam rüyamda bir leoparın üzerime doğru atladığını ve beni sıyırıp geçtiğini gördüm. Rüyamın anlamını öğrenmek için internette rüya yorumlarına gireyim dedim ama keşke girmez olaydım. 
Rüyada Leopar görmek işlerinizin alt üst olacağına, hayallerinizin suya düşeceğine yorulurmuş.
Şuraya bakarmısınız, felaket habercisi gibi bir rüya yorumu.
Bu nasıl bir iştir anlamadım aşağıdaki kadının rüyasına bakın bir de benimkine?
..
Kadın sabah uyandığında kocasına;
- Hayatım akşam rüyamda ikimizi gördüm. Kuyumcuya girmişiz dünya kadar mücevher almıştın bana, anlamı ne ola ki?
Adam gülmekle yetinmiş.
Kadın akşama  elinde hediye paketi ile gelmiş kocasını görünce   heyecanla;
- Kocacığım tahmin ettiğim şey mi yoksa bu? diye sormuş. 
- Evet aşkım "Geniş açıklamalı Rüya Tabirleri"  kitabı.

Hiç yorum yok: