11 Mayıs 2011 Çarşamba

GURUR HİKAYELERİ


- Sende hiç gurur yokmu Mustafa? Beni arama diye kaç kez söyledim sana.
Kız telefondaki kişiye bağırıyor. Etrafını görecek durumda değil. Kaldırımdan hızlıca inerken ayağı tökezliyor.
Belli ki Mustafa gururun değil kızı ikna etmenin derdinde. Ama bilmiyor ki kadın bir kez kafasında bitirdimi bir daha geri dönüşü olmuyor ilişkilerin.
Kadın erkek ilişkilerinde gururun olduğu pay genelde kadında kalır. Ama tersi olan durumlar da yok değildir. Gurur bazen acının ilacı, bazen de acının ta kendisi olur. Gururdur incinen, kırılan, zedelenen, ayaklar altına alınan. Gururu kırılan insanların yapacaklarının sınırı yoktur.

Bu yazıyı hazırlamama neden olan hikayeyi şöyle anlattı sahibi; 
25 yıllık evliliğimizde iki çocuğumuzu birlikte büyütmüştük ama tek birlikte hareket ettiğimiz nihayet de çocuklarımızdı. İlişkimiz bitmiş, yıpranma aşamasına gelmişti. Bir kaç kez ayrılma düşüncesini yaşadıysak da ikimiz de buna cesaret edememiştik.  İkimizde çalışıyorduk ama işimize verdiğimizi mesainin yarısını ilişkimizi düzeltmek için harcamadık. 
Kızım bir süredir babasının evi terkedip gideceğini söylüyordu. Eşim bu blöfü sık sık yaptığı için ciddiye almıyordum ama içten içe de tedirgindim. Ya da hissetmiştim diyelim. Beni terkedecekti..
Gururum buna izin vermezdi.

O gün adliyeye gidip boşanmak için dilekçe verdim. Eşime gidecek olan mahkeme celbini kendisine vereceğim diye elden aldım, çantama koydım. 
O akşam yemeğimizi yedik, yıllardır ayrı olan odalarımıza çekildik. Ertesi sabah eşimin odasının önünde valizleri duruyordu. Albümleri de dahil olmak üzere herşeyini toplamış çağırdığı taksinin gelmesini bekliyordu.
Taksi geldi, eşyalarını aşağıya indirdi. Yanında durmuş öylece bakıyordum.
- "Hoşçakal" dese "Gitme" diyecektim, hiç bir şey demedi. Cebimdeki zarfa gitti elim.
Tam kapıdan çıkarken girişteki portmantonun üzerindeki çantasına uzandım.
- Bunu unutmuşsun.
Çantasını alırken  içinde mahkeme celbi olan zarfı da eline tutuşturdum.
Gözlerim yaşlı camdan dışarıya baktığımda eşyalarını taksinin bagajına yerleştirmiş, zarfı açıyordu.
Yazılanları okuduğunda başını kaldırıp yukarıya baktı, gözleri doldu. 
Beni terketmemişti. 
Ben onu boşamıştım.

Hiç yorum yok: