8 Haziran 2011 Çarşamba

YEMEK SENİ YEMEDEN...


Güzel bir kitapçının önünden geçiyoruz. Vitrininde yeni çıkan kitaplar, rengarenk defterler, kalemler. İçeriden kitap kokusu geliyor burnuma, belki de sadece ben duyabiliyorum. Arkadaşıma dönüp;
-Burada çalışmayı çok isterdim, diyorum.
Bunu söylediğim arkadaşım ses çıkartmazken diğer arkadaşım da şöyle diyor;
- Ben de bu yandaki dükkanda çalışmak isterdim.
Üçümüz de bir kahkaha atıyoruz bu sözün üzerine. Karşılıklı tezgahlarda, fındık, fıstık, çerezin her türlüsü, rengarenk, çeşit çeşit lokumların olduğu mis gibi kokan bir dükkan arkadaşımın gösterdiği.
Biraz daha ilerlediğimizde 1950 yılından bu yana küçücük büfesinde Beyoğlu'nun en güzel çikolatalarının satıldığı yerin yanından geçiyoruz. İçimiz gidiyor ama almıyoruz.
Allahım neden insanların en sevdiği şeyler insanlara zararlı?
Çok şeker yeme dişlerin çürür.
Çok çikolata, pasta yeme kilo alırsın.
Patates kızartması kollestrolü arttırır.
Ekmek şişirir.
Kola mideye zararlıdır, selülit yapar.
Yağı söylemeye gerek var mı?

- Peki ya süt?
- Eh içebilirsin ama yağsız olanını.
- Yağsız sütün tadı berbat.
- Damak zevki önemli değil, önemli olan sağlık.
...
- Kızartma?
- Lafını bile etme.
- Hamburger, Pizza, Kebap?
- Duymamış olayım.
- Cips?
- ?
-Yumurta?
- Fazlası zarar.

Sebze yemelisin. Havuç, salatalık, domates, maydanoz, roka, lahana, biber, fasulye, bezelye...
..
Salatalıkta öldüren EHEC bakterisi bulundu.
Mısır ve Soya GDO'lu çıktı.
Domateste Hepatit A virüsü iddiası.
Rusya domateslerimizdeki tarım ilaçlarının sağlığı tehdit edecek boyutta olduğunu iddia ederek geri yolladı.
Uzmanlar sebzelerdeki hormonların tehlikeli boyutlarda olduğunu söyledi.
Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi sebzelerdeki hormonların fazla büyütülmemesi gerektiğini sebzelerdeki asıl tehlikenin zirai ilaçlar olduğunu bildirdi.
..
Bence yukarıda yazdığım her şeyi yemek lazım.
Nasıl olsa öleceğiz bari mutlu ölelim.



Hiç yorum yok: