29 Mart 2011 Salı

SARIL-MA


Büyük ve çılgın kızım "Bana sarılmak  istermisin?" diyerek geldi.
Memnuniyetle sarılayım da böyle bir istekte pek de bulunmaz hani.
- Bugün Hug a lawyer Day. Yani Avukata Sarılma Günü.
Kesin atıyordur. Böyle saçma bir gün olur mu? Şayet böyle bir gün varsa pes artık diyeceğim ve bu kızdan korkacağım. Sarıldık, yanağına bir öpücük kondurdum. Bu arada hala inanmıyorum ya, çaktırmadan Google'a girdim. Avukata sarılma günü yerine avukatı öpme günü diye girmişim. İlk başlık şu; "Komşusunu öpene 8 yıl hapis."

Yok, bu değil tabi ki. Sonra Avukata sarılma günü diye yazdım.  "International hug a lawyer day" yazıyor.
Allahtan Google Türkiye'de böyle bir şey yok. İngilizce yazıldığında 3  milyon 760 bin sonuç çıktı.
Bu nasıl bir şey yahu, derken "Sen şimdi Mühendise sarılma gününü de bilmezsin." demesin mi?
Yuh.
Valla bilmiyorum.
Avukata sarılma günü bizde ciddiyete alınmamış ama mühendise sarılma gününde biri Twitter'de "Mühendis hanım arkadaşlar dün gününüzü unuttum bugün müsaade edin de sarılayım." yazmış.
Ekşi sözlükte "Kareli gömleğimle bütün gün hazır duruşta bekledim ama sonuç hüsran oldu. Kimse beni öpmedi." demiş bir ümitsiz mühendis. 

Aslında "Dünya Sarılma Günü" diye bir şey varmış. Bu konuda  bir sürü yazıya rastladım ama Dünya Sarılma Günü bizde her yılın aynı günü değil maalesef. 3 Temmuz, 5 Aralık, 10 Mayıs, 18 Nisan gibi tarihlerden bahsediliyor. Sanırım  "Bir günle bitirmeyin yılın her günü herkese sarılın." diyorlar. Ya da bizimkiler işi abarttı. Sarılma Günü, 2010 yılında İzmir'de, 2009 yılında Beyoğlu'nda kutlanmış. O kalabalıkta birileri tanımadığı birine sarılmaya kalktıysa  kafasına çantayı yer diye düşünüyorum. Acaba o gün Beyoğlu karakolu fazladan mesai yaptı mı?
Dünyada bu günü kutlayanlar ellerinde "Sarılmak Serbest" yazan pankartlar taşıyorlar.
Ve bu günü coşkuyla kutluyorlar.
Allah akıl fikir versin.


Hiç yorum yok: