31 Mart 2011 Perşembe

İKİZ..YES İT İS


Büyük kızımı doğurduktan sonra beş yıl çocuğum olmadı. Aile olarak çocuk doğurmada cimri olduğumuzdan ikinci çocuk için tedavi görmek zorunda kaldım.
Annemin ikiz olması, tedavi gören annelerin ikiz çocuğu doğurma ihtimallerinin yüksek olduğu hakkındaki duyumlarımdan dolayı kendimi ikiz çocuğa öğle bir hazırlamışım ki, doktorum ultrasonda bebeğin kalp atışlarını dinlediğinde  "İkiz değil mi yani?" diyerek üzüldüğümü hatırlıyorum. Benim haricimde odada bulunan herkes gülmüştü.
İkiz çocuk doğurmak bir mucizeye iki kez tanık olmak gibi gelir bana.
Bazı ikizler çocuklukları ile ilgili anılarında muzip sevimli şeyler anlatırlar.
Ebeveynlerinin dalgınlıklarından yararlanan da olur öğretmenin dikkatsizliğinden de.
İki kez aynı çocuğu yıkayan, aynı çocuğa mama veren annelerin anılarını gülerek dinledim.
İkizler Dünyanın her yerinde sevgi ile karşılanır.
Orta çağda kraliyet ailesinde doğan ikizler hangi kardeşin tahta geçeceği konusunu gündeme getirir ve sorun olurdu.
Bazı kızılderili kabilelerinde ikizlerden biri yanlışlık sonucu doğduğu inancıyla öldürülürdü.
Hatırladığım en ünlü ikizler dünyaca ünlü piyano sanatçıları olan Güher- Süher Pekiner kardeşlerdir.
Dünyadaki ikizlerin sayısı 125 milyon.
Türkiye'nin en uzun yaşayan ikizleri 1915 doğumlu Esma ve Hediye nine.
Rusya'da 1700 yıllarında Fyodor Vassilyev isimli bir kadın tam 16 kez ikiz çocuk doğurmuş.
Dünyanın ilk tüp ikizleri Avusturalya'dan 1981 yılında doğan Stephen ve Amanda.
11 kasım 1995 yılına doğan Pegy'nin ikizi Erik ondan tam 84 gün sonra 2 Şubat 1996 yılında doğdu.
İkizlere rastlama sıklığı 80 doğumda bir.
Halen yaşamakta olan en yaşlı ikizler 1899 yılında doğmuş ve halen Arkansas'ta yaşayan Gertrude ve Pearl.

Bu yazıyı yazarken ikiz oğlu olan arkadaşım anlattı. Bebekler yeni doğduğunda gece kalkıp onları besliyor altlarını değiştiriyor ve yatırıyormuş. Yine bir gece uyku sersemi kalkmış bebeği emzirmiş, altını değiştirmiş yatırmış. Birazdan diğerini almış emzirmiş, altını değiştirirken aynı çocuğu emzirip bezini değiştirmeye çalıştığını fark etmiş. Biz nasıl fark ettin diye sorunca; "Bir tanesinin kalçasında ben var, oradan anladım."

Hiç yorum yok: