6 Mart 2011 Pazar

NE NEREDE?


Daha önce yazmıştım Star televizyonunda haberlerde  halkın nabzını yoklamak  için sokak röportajları yapılıyor. Bu sorular ekseriyetle çok kolay bilinmesi mümkün olan sorular oluyor.
Geçen akşam yine böyle bir soru sordu muhabir.
- 28 Şubat muhtırası hangi tarihte oldu?
Vatandaşın cevabı aynen şöyle;
- Valla yılını bilmiyorum ama sanırım aylardan Mayıs'dı.
28 Şubat muhtırası Mayıs ayında...
Bir başkası Ağustosun 15'i diye emin bir vaziyette yorum yaptı.
Muhtıra sözünü duyan çok eskilere giderek Cumhuriyetin ilk kurulduğu yılları söyledi.
Bir tanesi Tarih sorulan soruya şöyle cevap verdi.
- Ben hiç onaylamıyorum öyle şeyleri. Hükümeti kınamak için şey ediyorlar.
- Ne ediyorlar?

Başka bir gün aynı muhabir yine soruyor;
- Kıbrıs nerede?
Genç, eli yüzü düzgün bir adam cevap veriyor.
- Sicilya'da.
-Sicilya derken?
- Sicilya var ya hani, etrafı denizle kaplı onun çevresinde yani. Karadeniz, Avrupa öyle.
Burada garip bir durum var. Adam İtalya'nın ucunda bir ada olan Sicilya'yı biliyor, Kıbrıs'ı bilmiyor.
- Kıbrıs nerede?
- Ege'de.
- Karadeniz'de tabi.
- Bugün doğru cevap vereceğim ya. Yunanistan'ın hemen şeyinde.
- Kıbrıs Rum kesiminde.
- Peki o Rum kesimi hangi denizde?
Adam arkadaşına dönerek;
-Karadeniz değil mi la ora?

Muammer kaddafi kimdir?
- Bence Müslümandır.
- İlahiyatçı.
- Nerenin ilahiyatçısı olabilir?
- Türkiyenin.
...
- Mısır ve Tunus nerede?
- Ortadoğu.
-Güney Afrika.
- Bu sıcak bir memleketler tarafında ama bilmiyorum.
- Arap Emirlikleri kıtasında.
- Mısır ve Tunus nerede?
- Amerika üzerinde.
..
Star Tv muhabiri Osman Terkan vatandaşa soruyor vatandaş bilemiyor.
Yakında bir vatandaşın Osman Terkanı bir yerlerde kıstırıp "Beni dünya aleme rezil ettin" diye bir güzel benzettiğini duyarsanız hiç şaşırmayın.

Hiç yorum yok: