9 Aralık 2010 Perşembe

SON SÖZLER


Birkaç gündür sosyete tabir ettiğimiz kesimde adını sıkça duyduğumuz  genç bir hanımın kanser hastalığı ve ölüp ölmediği konuları tartışılıyor.
Bu hanım gerçekten çok güzel. Zümrüt yeşili gözleri ile ayrıldığı eşinden aldığı rekor tazminatla uzun yıllar gazetelerde, televizyonda görüldü.
Hastahaneye yatarken hastalığından dolayı çok zayıfladığı ve eski güzelliği kalmadığı için, görüntülenmek istemediği yazılmış. "Beni gazetelerdeki eski halimle hatırlayın." demiş. 
Saygı duyulabilecek bir istek tabi. Ama ben vatandaş olarak birkaç gündür gazetelerde bu haberi okurken eşinden aldığı rekor tazminatın yazılmasını, gecelerde boy göstermesini değil de sosyal sorumluluk projelerinde yer alan görüntülerinin olmasını arzu ederdim.
 
İngiltere Prensesi Lady Diana Prens Charles'tan  ayrıldıktan sonra atlarının bakıcısı da dahil olmak üzere bir çok insanla anıldığı halde  kısa sarı saçları, gülen yüzü  ve Afrika'da AİDS kurbanlarının yoksul çocuklarına yardım edişi akıllarda kaldı.
17 yaşından itibaren bütün dünyada her yaptığı takip edilen Prenses Diana'nın ölmeden önce "Beni yalnız bırakın." dediğini biliyoruz. 
 Gelin ünlüler ölmeden önce neler demiş bir bakalım;
- Bir merdiven, çabuk bir merdiven getirin.  (Ünlü edebiyatçı Gogol.)
- Allah memleketi korusun, Millete zeval vermesin. Haydi allahaısmarladık. (1961 yılında Yassıada da idam edilen Demokrat Parti Milletvekili Fatin Rüştü Zorlu)
- Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş olanlar içindir. ( Karl Marks'a son sözü sorulduğunda.)

- Biraz dinleneyim. ( Namık Kemal)
- Ya duvar kağıdı gidiyor, ya ben. (Oscar Wilde)
- Afedersiniz Mösyö bilerek yapmadım. ( Fransa Kraliçesi Marie Antoinette giyotine giderken yanlışlıkla celladın ayağına bastığı için)
-Tamam, yapmayacağım (Elvis Presley)
-Ölmek üzereyim veya ölmekteyim. Bu ifadelerin ikisi de doğrudur. ( Ünlü Fransız dil bilgisi uzmanı Bouhourus)
- Beyefendi bence şu an düşman kazanmak için hiç de iyi bir zaman değil. ( Ünlü düşünür Voltaire Ölmek üzereyken başucundaki rahibin şeytanı lanetleme duasını söylemesi üzerine rahibe  verdiği cevap.)
 - Asla dargın değilim. Kırgınlık duymuyorum. (Adnan Menderes)
- Selamün Aleyküm (Kemal Atatürk)
...

2 yorum:

lalin.askin dedi ki...

Ve konuyla ilgili küçük bir fıkra:

Adamın biri kanserden ölüyormuş. Ölum döşeginde oğlu sormuş:
"Baba neden herkese AIDS’ten öldüğünü söylüyorsun?’
Babası cevap verir:
"Ben öldukten sonra kimse annenle beraber olamasın diye!"
;))
Sevgiyle kalın...

selma dedi ki...

süperdi gerçekten.
teşekkürler şölen.