3 Aralık 2010 Cuma

MRB


Ortanca kızımla otobüsteyiz. Kızım oturduğu anda telefonunun kulaklığını kulağına taktı, yol boyunca çıkartmadı. Bu arada elleri telefonun tuşlarında o kadar hızlı hareket ediyor ki takip edemiyorum.
Yan gözle baktım. Yakın gözlüğüm yok o yüzden yazılanları yarım yamalak okuduğumu sandım. Yazılanlar aynen şöyle çünkü;
" nbr..mamy..yldayz....tm..kib.."
Bu ne ya!
Bunu yüksek sesle söylemişim. Dik dik baktı.
- Bari şu son yazdığın "kib" nedir onu söyle dedim.
"Kendine iyi bak." demekmiş.

Trafikten dolayı yol uzun. Küçük kızım mesaj çekti ne zaman geliyorsunuz diye. Tabi bunu benim söylediğim gibi değil de şöyle yazmış;
"mamy ne zmn gelyrsnuz?
"Beni mesajla uğraştırma, yoldayız 15 dakikaya geliyoruz diye sen yaz." dedim. Daha lafımı henüz bitirmiştim ki "Yazdım" diye telefonu elime tutuşturdu. İnanılır gibi değil. Bu hızlı parmakları acaba nerede değerlendireyim diye düşünüyorum.
Boynum mu ağrıyor ne? 
Masaj da ne iyi gelir.

Yeni nesil garip bir iletişim içinde. Saatlerce yazışıyor ama anlamlı bir kelime bile kurmuyorlar. 
Bizim nesilin insanları vurgulamayı iyi yapar. Sanırım başka bir  uğraşımız yoktu. Bol bol konuşmuşuz.
Biz; "Merhaba nereden geliyorsun?" derken,
Yeni nesil; Selam nerden geliyon?" diyor.
Bu sadece sokak dilinde değil artık her yerde kullanılır oldu.Televizyonda, sinemada,  tiyatroda bile böyle konuşuluyor.
Hatta düzgün konuşanlar alay konusu oluyor. 
Daha birkaç saat önce kızımın göz doktorundan çıktık. Doktorun verdiği damlaları almak için bir Eczaneye girdik. Eczacı genç; "Şöyle istirahat buyurun ben ilaçlarınızı hazırlayayım." dedi.
Kızım ; "Bu ne ya yaşlı adam gibi konuşuyor." diye tepki gösterdi.
Eve geldik ben hala konuşuyorum.
Kızım internete girdi ve bastı kahkahayı. Nedenini sordum.
- Türk Dili hocamız Facebook'tan mesaj attı.
- Ne diyor?
- MRB...

Hiç yorum yok: