10 Aralık 2010 Cuma

HAVA NASIL ORALARDA?


Mevsimin ilk karı yağdı.
Balkanlardan gelen soğuk hava dalgasını duyunca bir adım geri çekilin. Mübarek Balkanlardan bir kez de sıcak bir hava geldiğini duyanınız var mı?
Yazın bile Balkanlar deniyorsa bilin ki serinlik geliyordur.
Benim gibi yolun yarısını devirenler iyi hatırlar eskiden komedi programlarında hava durumunu anlatan komedyen;
"Yarın hava öğleden sonra yağışlı olacak, iki üç saat sonra güneş çıkacak." dediğinde o kadar imkansızdı ki bu tahminlerin doğru çıkması güler geçerdik. Yani bu tahminlerin doğruluğu komedi programlarında olurdu sadece.
Son yıllarda  tahminciler neredeyse semt semt söyleyecekler hava durumunu.
Zaten Bünyamin Sürmeli ne diyorsa o..

Birkaç yıl önce Hürriyet gazetesinin eski Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök kızının kır düğününde bir ay önceden havanın nasıl olacağını Bünyamin Sürmeli'ye sorduğunu anlattığından beri en güvenilir hava tahmincisi olarak biliniyor.
Ondan sonra önüne gelen adamla röportaj yaptı. Gören de Bünyamin bey dağ bayır gezip havayı kontrol ediyor zannedecek.
Aslında bu işler Meteoroloji uzmanlarının bir dizi gözlem ve analiziyle hazırlanır ama biz genelde biri kahve falına bakar orada çıkana göre yorum yapar havasındayız. 
..
Sabahtan bu yana haberler tehakkuza geçmiş durumda. Kar geldi, geliyor. İlk kar tanesi Edirne sınırından gösterişli bir giriş yaptı. 
Kışla aram pek iyi değildir. Kızlarımın bayıldığı kar tatillerinde bile zar zor kayar, fırsat buldukça otelin sıcak ortamında çayımı içmeyi tercih ederdim. Kış benim için camdan karı seyretmekten öteye gitmez  kısacası.
Geçtiğimiz yıllarda işe giderken allah bana acıdı da çok fazla kış olmadı. Araba kullanmak zorunda olduğum bir işti ve ben her akşam inşallah kar yağmaz diye dua ederdim. Gerçi büyük şehirlerde ister kendi aracınız, isterse toplu taşıma araçları olsun,  kar yağdığında trafiğin ortasında saatlerce mahsur kalma ihtimaliniz var.

Ben bunları yazarken televizyondan Gökhan Abur'un sesini duyuyorum. 
Eski şarkıcı, yeni hava tahmincisi Gökhan Abur Türk sineması Jönlerine benzer sesi ile Balkanlardan gelen havadan bahsediyor. Allahım bu nasıl bir ses. Öyle bir anlatıyor ki hava durumunu sunduktan sonra darbe olacak ve Hasan Mutlucan'la birlikte darbeyi sunacaklarmış hissi veriyor. 
...
Ben yine de Olacak o kadar programındaki Oya Başar'ın Tahminlerini tercih ediyorum. 
Nasıl diyordu?
"Havalar nasıl olursa olsun sizin havanız iyi olsun."

Hiç yorum yok: