28 Aralık 2010 Salı

KIRMIZI MOLESKİNE


İki yıl önce Sağlık Ve Yaşam Dergisi bünyesinde Prodüksiyon yaparken televizyonda program yapan bir hanımla iş görüşmesi yapıyorduk.
Konumuz prodüksiyon şirketimizle televizyonda sağlık konulu ortak iş yapımıydı. Program yapan hanım biraz ağırdan alıyor, şirketten emin olamadığını belli eden davranışlarda bulunuyordu. Konuşma esnasında çantasından defter ve kalem çıkarttı. Not almaya ve programın maliyetini hazırlamaya başladı.
İşler istediğimiz gibi gitmiyordu belli ki bizi reddedecekti.
Elindeki defteri işaret ederek; " moleskine mi?" diye sordum.
Gözleri parladı. Yıllardır moleskine kullandığını başka ajandalar ve defterlerle rahat edemediğini  anlattı. Çantamdan ajandamı çıkarttım, moleskine'e çok benziyordu ama değildi.

"Kırmızı bulamayınca  ben de bunu aldım." dedim.
Eline alıp evirip çevirdi. 
Ortak bir noktamız olmasından mutlu oldu. Biz bir süre küçücük bir defterin muhabbetini yaptık.
Toplantının sonunda; "Para hiç önemli değil sizinle çalışmayı çok isterim." diyerek yanımızdan ayrıldı.

Bir sonraki yıl yılbaşına ajanda almak için uğradığım kitapçılarda istediğim boyda moleskine bulamadım. Yeşil deri kapaklı "Ece" ajandası aldım. Bazen evden çıktığımda cüzdanımı unuttum ama ajandamı hiç unutmadım. 
Bu yıl kırmızı moleskine'im çok uzaklardan Japonya'dan geldi. Henüz çantamda taşımıyorum ama son 3-4 günü iple çekiyorum. 

Bu kadar yazdıktan sonra şayet bilmeyeniniz varsa size moleskine'den bahsedeyim.
Tarihi 200 yıl öncesine dayanan defter Hemingway, Picasso,Van Gogh tarafından kullanılmış.
Kelime anlamı Köstebek derisiymiş.
Defterlerin hepsi el yapımıymış. Bu yüzden fiyatları muadillerine göre daha pahalıymış.
Fanatiklerinin internet sitesi açtıkları efsane defterin binlerce üyesi varmış.
Defterlerin ortasından yaprak kopartmak alışkanlığı vardır ya moleskine üşenmemiş tam ortaya gelecek dört sayfayı perfore imal etmiş.
En önemli özelliği kapak ile sayfaların aynı boyda olması ve kendisini çevreleyen lastiğinden dolayı hep kapalı olmasıymış. 
Biri onun için şöyle demiş;
"Defter değildir,  bloknot değildir.
Moleskine'dir sadece."


Hiç yorum yok: