12 Nisan 2012 Perşembe

TURİSTLERE KABA DAVRANAN ÜLKELER


"En kaba ülkeler listesinde şok!" başlığını görünce; "Aha da birinci olduk" diye düşündüm. Halide teyze ne derdi "Bir yere baş olun da isterseniz soğan başı olun."
Son zamanlarda birinci olduğumuz konular en pahalı benzini kullanan ülke ve en çok kaza yapan ülke olmak üzere 2 taneydi. Üçledik diye söylene söylene yazıya devam edince fesatlığımdan dolayı kendime kızdım. "Şok" denilen şey meğerse iyi yöndeymiş.
Efendim Amerika'da bir internet sitesinin yaptığı anket sonucu turistlere  kaba davranan ülkeler sıralanmış. 

34 ülke arasında birinci sırada Fransa var. Oh olsun onlara. Paris'te Notre Dame Katedralini sormak için yoldan geçen bir fransızı çevirdik. Fransızca bilmiyoruz, bu yüzden İngilizce sorduk. Adam bizi anladı ama tarifi Fransızca verdi iyi mi. Yine kaldığımız butik otelin sahibi karı koca daha odalarımıza girmeden suyu fazla harcamamamız , odada gürültü yapmamamız, otele zamanında gelip zamanında çıkmamız konusunda kaba bir dilde bizi uyarmıştı. Sanırsınız biz çocuğuz onlar da anne ve babamız. Sanki otellerinde bedava kalıyoruz da bize lütuf yapıyormuş gibiydiler. Paul kafede sıra bizde olduğu halde bir Fransızın siparişini bizden önce almışlardı, unutmadım.
Bu anketi kim yaptıysa iyi tespit etmiş.

ikinci sırada olan Rusya kendini şöyle savunmuş. "Ruslar İngilizce fazla bilmezler. Yarım yamalak İngilizce konuştukları için karşı tarafa kaba gelmiş olabilir. Aklıma İvana Sert'in "Bizimlan deyılsın" sözü geldi. Ruslar haklı.
Üçüncü sıradaki İngiltere'ye haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Bence İngiliz halkı bilindiği gibi soğuk değil hatta yardımsever bile denilebilir. Mesela adres sorduğunuzda o yöne gidiyorsa "beni takip edin." diyebiliyor. Yolda size çarptığında hemen özür diliyorlar. Sakin sessiz insanlar.
Amerika'nın 7. olmasına şaştım. New York'ta yolda giderken benim iki katım bir adam bana öyle bir çarptı ki neredeyse yere kapaklanacaktım. Dönüp ne oldu diye bakmadı bile. Amerikalıların kibarlıkla alakaları olduğunu düşünmüyorum. Daha ülkelerine girmeden havaalanında" Sen şimdi buraya neden geldin ki!" ile başlayan ahiret soruları soruyorlar. Hatta duyduğuma göre gözlerinin tutmadığı insanları anında geri yolluyorlarmış. Vize almak zaten ayrı bir dert. Konsolosluğa giderken ABD sempatizanı görünmek için GAP tshirtler giyen insanları gördüm orada. Ülke filmlerde repliğine sık rastladığımız "Ben Amerikalıyım" havalarında.

Türkiye bu sıralamada 11'inci olmuş. Misafirperver bir milletiz vesselam. Hele bir turist gördüğümüzde kolejde okuyan çocuklarımız varsa onları dürterek; "Hadi şu turistle konuş da ingilizceni görelim" diye abuk bir harekette bulunuruz. İki kelime İngilizce bilsek de mutlaka onu harcama eğilimimiz vardır. Bütün turistleri sağır olarak algıladığımızdan tane tane ve bağırarak konuşmayı severiz. Ama turist bir yer sorduğunda gideceği yere kadar götürürüz. 
"Valla bırakmam, yengen yemek yapmıştır şimdi. Allah ne verdiyse bizde yeriz." diye ısrar edenler de olur. Turisti yol sorduğuna pişman edecek kadar yapışkanlar da olur.
Turistlere kaba davranan ülkeler sıralamasında en son sırayı Brezilya almış.
Normal.. 
Adamların durumdan haberi yok.
Onlar karnavalda samba, sahada maç, denizde sörf yapmaktan turistle ilgilenecek durumda değiller, nasıl kaba davranabilirler?

PHOTO: Tumblr


2 yorum:

ilmiraggio dedi ki...

Türkiye'de aslinda turist hep el üstündedir, biraz misafirperverlik, biraz dolar dolar görünmesiyle... 11. sira haksizlik mi olmus ne... ama Fransa konusunda sonuna kadar katiliyorum :)

selma dedi ki...

ben de tespitlerinize katılıyorum :)