27 Nisan 2012 Cuma

KÖPRÜ ALTINDA


Otobanda üst geçitler için yapılan bir köprünün ayakları dibinde çimenlerin üzerine oturmuştu. Uzun sakalları, karmakarışık saçları vardı. Kat kat giysilerine bakılırsa  bahar güneşi henüz  incecik vücudunu ısıtmıyordu. Köprü altında yaşayan evsizlerden biriydi işte. Kim bilir dinlemeye değer ne hikayeleri, acıları, kaybedişleri vardı. Bir çok defalar hızla geçtiğim yollarda, kalabalık caddelerde, ara sokaklarda çöp bidonlarının hemen yanı başında, ekmek veya sigara parası isterken el açışlarına şahit olmuştum. Gündüz gözüyle acıdığım, bazen yok saymak istediğim, gece karşılaşmaktan çekindiğim insanlardı bunlar. Ama varlardı, yadsıyamadığımız, yok sayamadığımız, çekindiğimiz..
Trafik ilerlemiyordu, köprünün altında oturan saçı sakalı birbirine karışmış adamdan gözümü alamıyordum. 
Ne üzerinde giydiği eski kıyafetleri, ne kirli uzun saçları, ne yaşını tahmin edemeyeceğim yüzüydü ilgimi çeken. 
Mutlu bir ifade ile elindeki gazeteyi okuyordu. Gazetenin katlarının düzgünlüğüne bakılırsa yeniydi. Belki bir saat önce bir çöplükten bulmuştu yemeğini ama gazetesini satın almış gibiydi. 

"Ne çok okuyorsun, muharrir mi olacaksın" derdi büyük babam. 15-16 yaşımda" Muharrir" ile "Muhabir'i" birbirinden farklı bilmez "Büyük babam yanlış telaffuz ediyor." diye düşünürdüm. Bilseydim doğru anlamda söylediğini ;"Evet yazar olmak istiyorum, bunu o kadar çok istiyorum ki yaşım ne olursa olsun yazacağım." der, Büyük babamın bu sözlerini bir temenni olarak kabul ederdim.
Elindeki gazeteyi okuyan adam mutluydu, yüzü gülüyordu. Şu sıralar hangi gazetede yüz güldürecek bir haber vardı acaba diyerek merak ettim. 
Yine şehit vardı haberlerde, adam karısını bıçaklamış, yoldan geçen biri de müdahale edeceğine olayı kameraya çekmiş, denetimli serbestlikten son aylarını hapishane yerine sosyal sorumluluk işlerinde yapanlar iki günde "Çok çalışıyoruz, hapishane daha rahattı" diyerek isyan etmişler,  Mecliste kavga kıyamet vekiller birbirlerine girmiş, birileri camilerimiz üzerinden pirim yapmaya çalışmış, bir iş adamı kendisini eleştiren köşe yazarına gazetelerde tam sayfa cevaplar vermiş...
Trafik açıldı, adam görüş alanımdan çıktı.
Gülmek istedim, ağzımda buruk bir tat oluştu, beceremedim.

2 yorum:

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Belki de ne şanslı olduğunu düşünüyordu..

selma dedi ki...

teşekkür ediyorum..:)