1 Temmuz 2010 Perşembe

GÜLMENİZİ ESİRGEMEYİN



Sevdiğim bir arkadaşımla telefonda bol kahkahalı bir konuşma yaptık. Arkadaşım " Gülmeyi esirgeme." dedi konuşmanın sonunda.
Talefonu kapadığımda dudaklarıma yerleşmiş tebessümün etkisiyle güne iyi başlayacağımı hissettim.
Gülmek geçici bir eylem. Siz birine gülerek bakıyorsanız, karşınızdakinin somurtması o kadar zor ki. ( Bunu ancak Devlet Dairelerindeki memurlar başarıyor.)
Türk toplumu olarak gülmeyi kadınlara daha çok yakıştırıyor olmalıyız ki biraz fazlaca gülen bir adama " K..rı gibi gülüyor." deriz.
Hıncal Uluç'u bir sürü özelliğinin yanında sadece kahkahası için bile seven benim tam tersime, kahkahasından dolayı ondan hoşlanmayanların olduğunu biliyorum.
Çok gülen erkeği ciddiye almaz, kadına da iyi gözle bakmayız.

Ama...
Cem Yılmaz'ın oyunları için aylar önceden bilet alır, Ata Demirer'in taklitlerine güleriz.
Recep İvedik en çok izlenen film sıralamasında Eşkiya'nın önüne geçer.
Vizyona giren bütün komedi filmleri çok izlenir.
Üç maymun filminde hatırladığım kadarıyla hiç gülme sahnesi yoktu, üstelik ödül de almıştı ama çok izlenenler arasında ilk ona giremedi.
..
Ne garip tezat değil mi?
Oscar'da, Cannes Festivalinde, Antalya Film festivalinde ödül alan bir komedi filmine rasladınız mı?
Valla benim bildiğim bütün ödüller ya Dramlara, ya da belgesellere gidiyor.
Sessiz sinema döneminden Charlie Chaplin'i hatırlarız , ama George Raft'ı kimse harırlamaz. Chaplin, elinde bastonu Fötr şapkası ile komiklikler yaparken George Raft " Ağır Abi " takılır çünkü.

Yani kendimizden mi kaçıyoruz?
Gülme eyleminin  bol olduğu filmlere, tiyatrolara gidiyor ama onlara paye vermiyoruz.
- Seni gidi yaramaz seni.. Tarzında bir durum. Seviyor ama ciddiye almıyoruz.
..
Eşimin vefatından sonra o kadar somurtuk yaşamışım ki , ilk kahkaha ile güldüğüm anı çok iyi hatırlıyorum.
Kardeşim kadar sevdiğim bir arkadaşımla   House Cafe'den çıkmışız. Güzel bir bahar günü. Boğazın kokusunu içime çekerek ellerimi havaya kaldırdım. " Hayat her şeye rağmen güzel." dedim ve gülmeye başladım. Gülme eylemini unutmuş olmalılar ki, yüz kaslarımın ağrıdığını hatırlıyorum.
Sonra.. Her fırsatta kendime gülecek nedenler aradım.
..
Gülmek;
Tansiyonu dengeler, şeker hastalığından korurmuş.
Sindirime yardımcı olur, kötü huylu tümörlerle mücadele edermiş.
Vicudun doğal mutluluk hapı olan Endorfin hormonu salgılamasına yardımcı olurmuş.
Çocuklar günde ortalama 300 kez gülerken, yetişkinler 17 gülüyormuş.
Kadınlar erkeklerden % 126 oranında daha fazla gülüyormuş.
..
Gülmenizi kimseden esirgemeyin.

Hiç yorum yok: