2 Temmuz 2010 Cuma

LAP TOP KULLANMA KLAVUZU


Bilgisayarımın arka plan resminde  bir kase içinde renkli limonlar var.
Eskiden arka plana manzara resmi koyar, kolay kolay da değiştirmezdim. Şelale, dağlar, güzel bir kır evi, deniz veya göl manzaraları..
Şimdi komik resimler, sevimli hayvanlar, anlamsız bir yastık , küçücük bir yazı, kahve fincanı gibi arka plan resimlerini kullanıyorum. Kızlarım " Acaba bu sefer hangi resmi göreceğiz "diye bilgisayarı merakla açıyorlar.
Evdeki Üç lap top, bir bilgisayardan ikisi kullanma sürelerini doldurduğu için pek itibar görmüyor. Çünkü o kadar ağırlaştılar ki Google'ı açana kadar geçen sürede sıkılıp bırakıyorsun.

 Bundan birkaç ay önce semtimizdeki elektronik tamircisine gidip bilgisayarla ilgili durumu anlattım. Tamirci Önce içini açıp bakmam lazım dedi. Ben oturup beklerken, adamın ODTÜ'de mühendislik okuduğunu iki dil bildiğini öğreniyorum. Hayretle gözüm etrafa gidiyor. Küçük bir çarşının bodrum katında Ütü, fritöz, ekmek kızartma makineleri, monitörler, saç kurutma makineleri ve aklınıza gelebilecek ne kadar elektrikli alet varsa burada karmakarışık duruyor.

Tamircinin üç çırağı ve bir de yaşlıca babası var. Lap topun bozulan şarj kablosu için 20 lira istediğine göre iyi kazanıyor.
Yeni kablo yüz lira. Mecburen tamir ettirmek istiyorsun. Bilgisayarın garanti kapsamında olsa da kablolar bu garantiye girmiyor ve aldıktan birkaç ay sonra bir yerlerden kopuyor.
Bizim evdeki üç lap top yüzünden tamirci ile akraba olduk zaten. Adam merak etmeyin yaparız diyor ve lap topun ağırlığını  eski sürüm olmasına bağlıyor. İçine takacağı bazı parçalarla biraz hızlandırabileceğini söylüyor.
İstediği parayı duyunca " Bu parayla yeni bir bilgisayar alırım" diye vazgeçtim. 
Recep İvedik   filminde laptop'un kapağıyla sinek öldürüyordu. Sineklerin gelmesini bekliyorum. Bari bu şekilde işe yarasınlar.
..
Kadınlar diyor ki;
Bilgisayar erkektir. Çünkü onlar sorunları çözmek için yaratılmalarına rağmen ömürlerinin dörtte üçünü sorun yaratarak geçirirler.
Erkekler diyor ki;
Bigisayar dişidir. Çünkü onun mantığını yaratanı dışında hiç kimsenin anlaması mümkün değildir. Yaptığınız en ufak bir hatayı bile hafızasına kaydedip tekrar tekrar önünüze koyar.

Hiç yorum yok: