27 Mart 2010 Cumartesi

PET


Hayvanseverlerden misiniz?
Çocuk durumundan dolayı hayvanlarla aram hep iyi oldu.
Biri hariç..
Uzun yıllar Köpeklerden ölesiye korkardım.Hatta bir sokakta köpek görsem yolumu değiştirecek kadar.
Reankarnasyona inanmasam da  daha önceki hayatımda ya bir kediydim ya da köpek tarafından ısırılan biriydim diye düşünüyorum.
Büyük kızımın zorlamaları ile muhtelif zamanlarda evimize hayvan familyasından bir çoğu  geldi geçti.Tavşan, kuş, civciv, ördek, su kaplumbağası, balık...Bunlardan bazıları eceli ile öldü, bazıları evin dördüncü katının balkonundan atladı,ördek ve civcivler de büyüdü ve sofralarımıza girdi.(Bu yazıyı kızlarım okuyunca çok kızacaklar. Onlar  Ördeği göllete bıraktığımızı zannediyorlar.)
Tarantula ve Hemstır'a şiddetle karşı çıkabildim nihayet.
Kızımın üniversiteye hazırlandığı yıl onca itirazıma rağmen bir köpek almak zorunda kaldım..Benim haricimde herkes deli gibi istiyordu  ve ev müsaitti.
Bana da cinsi konusunda izin verdiler.soruşturdum.
Tüyleri fazla dökülmeyen ve sakinliği ile bilinen Golden Retriver cinsi
köpekte karar kıldım.
Köpek almak meğerse  seremoni gerektiren bir olay mış. 
Tanıdığımız vasıtasıyla bir veteriner bulduk. Ona köpeği ısmarlayacağız getirecek.sözümona sokak köpeği istemiyoruz.
Veterinere telefon ettim köpeğin cinsini söyledim.Veteriner emin misiniz dedi.
Evinize ilk kez köpek alacaksınız daha farklı bir cins düşünün isterseniz dedi...Ben eminim ya ,yok dedim siz istediğimiz köpeği bulun.
Bir hafta sonra veteriner arayıp köpeğimizin geldiğini söyledi.Kızım deli gibi mutlu, ben biraz isteksiz vaziyette gittik.karşımızda gözleri bile doğru dürüst açılmamış dünyanın en güzel English Cocker'ı duruyor.
..
Evet   Golden isteyeceğime yanlışlıkla Cocker istemişim. Köpekler içinde en şımarık ve eğitime cevap vermeyen cinsi..
1 aylık geldiği evimizde yemediği terlik, işemediği yer kalmadı.Asla eğitemedik.
İki yıl boyunca enerjisi ile hepimizi yormasına rağmen o kadar sevimliydi ki kızamadık.Yaramazlığında kızımın verdiği ismin de etkili olduğunu düşünüyorum.
Adı ''Yalaka'' olan bir köpek nasıl sakin olabilirdi ki.
Kızım Üniversiteyi okumak için evden ayrılınca bütün sorumluluk üzerime kaldı.
...
Yalakayı üzülerek çiçekçi bir tanıdığa verdik.
..
Benim açımdan ''Yalaka''ile yaşamanın köpekleri sevmeme vesile olduğunu düşünüyorum.
..
Şimdi evimizde iki isimli  küçücük bir Hint Bülbülü var. Mısır ve Zigot..
Kesinlikle yanımıza yaklaşmıyor, yuvasından nefret ediyor, sanırım kendini insan zannediyor.




1 yorum:

Adsız dedi ki...

YALAKA DÜNYANIN EN GÜZEL KÖPEĞİDİR!