22 Mart 2010 Pazartesi

BİR KEKİN BAŞINA GELENLER



Büyük kızım kardeşine "Muffin tops’ların azalmış’’ dediğinde onların tabiriyle "Oha" oldum. (Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim. Bir Sapanca’lı olarak bizim orada birine "Oha’’derseniz şanslıysanız topuğunuzdan vurulursunuz. Şanslı değilseniz biraz daha korkmanızda fayda var. Çünkü "Oha’’ büyükbaş hayvanlara söylenen bir söz olarak bilinir. Hakaret kabul edilir.)
Acaba ortanca kızımın Muffinleri nasıl azalmış? Kek yaptı, yediler de benim mi haberim olmadı? Benim bildiğim Muffin kağıtta kek. Amerikalıların çok sevdiği, üzeri değişik kremalarla süslenen bildiğimiz kek.
Kızlarıma garip bakmış olmalıyım ki anlattılar. Kağıtta kek fırında kabarınca bir kısmı kağıttan yanlara doğru taşar, pişince de mantar gibi bir görünüm alır. İşte pantolon ve etek giydiğimizde kalçanın hemen üstüne gelen kısımdaki fazlalıklarımız da muffin görüntüsü verdiği için muffin Tops adını almış. Mafin’in üst kısmı…
Bu Amerika’lılar ne garip. Nereden bulurlar bu benzetmeyi. Ama şimdi düşünüyorum da Amerika’da böyle insanlara çokça rastladığımı hatırlıyorum. Hatta abartıp bir kadının resmini çekmiştik de etraftakilerin sinirli bakışlarına hedef olmuştuk. Allahtan kadıncağız fark etmedi yoksa o sırada içinde bulunduğumuz Özgürlük Anıtına giden tekneden denize atılabilirdik.
Allah kimseyi Muffin tops’la ıslah etmesin..
Amin

Hiç yorum yok: