24 Mart 2010 Çarşamba

ANLIYORUM AMA KONUŞAMIYORUM


Çok sevdiğim bir arkadaşım ile İstiklal caddesinde bir restoranda yemek yerken yan masadaki turistlerin garson ile konuşmasına şahit olduk.Turist kadın açık büfe olan salata tabağını bir kez mi yoksa istediği kadar mı alabileceğini sordu. İstiklal caddesinin ortasında bilinen bir restoranda garson kendisini ilgilendiren bu soruya cevap verecek kadar ingilizce bilmediğinden, kadın bana dönüp ingilizce biliyorsam yardımcı olup olamayacağımı sordu. Ben kadının söylediklerini garsona iletene kadar arkadaşım bir çırpıda duruma el koyarak kısa ve anlaşılır kelimelerle turiste yardımcı oldu..
Aslında söylemem gereken sadece şuydu; "Only once".  yani "sadece bir kez"
Okulda öğrendiğim yarım yamalak yabancı dilin ardından üç yıl kursa devam etmiş biri olarak bu kadarını hatta daha fazlasını konuşmam lazımdı. Kelimeleri kafamda kurana kadar biri benden önce davranmıştı.

İngilizce ile ilgili hep sıkıcı anıları hatırlarım.
Büyük kızımla gittiğimiz bir yurt dışı gezisinde bir valiz almamız gerekmişti. Tezgahtaki adama, "Büyük boy bir valiz almak istiyorum" diyeceğime,
"Büyük boy bir valiz alırmısınız" demişim.Tezgahtaki adamın kahkahalarla güldüğünü utançla hatırlarım. Asıl üzücü olanı kızım da yanımda gülmekten yerlere yatıyordu.
Sonra kızlarımın veli toplantılarında ingiliz olan ingilizce öğretmenlerinin yanındaki tercümana anlıyorum ama konuşamıyorum dedim hep..
Hatta bir keresinde evimizin yakınında oturan ingilizce hocasını yağmurlu bir günde arabama almıştım. Adam İngilizce olarak ingiltere'de  çok yağmur yağdığını herkesin şemsiyesinin yanında olduğunu, Türkiye'ye gelince bu alışkanlığı unuttuğunu söylüyor. Bende aynen böyle diyorum; "Burada o kadar yağmur olmadığı için kimse şemsiyeyi çantasında taşımaz". Fakat ben bunu türkçe söylüyorum. Yol boyunca o ingilizce , ben türkçe gayet iyi anlaştığımızı hatırlıyorum. Sonunda adam pes etti. Arabadan inerken "iyi günler" dedi. Ben de ona "By"..

Üç yıl gittiğim ingilizce kurslarından geriye  hepsi birbirinden değerli arkadaşlarım kar kaldı.
İstiklal caddesinde turiste yardımcı olan arkadaşımın bana önerdiği siteyi size önermek isterim.
www.listen-to-english.com
Bu sitede ingilizceyi hem okuyor hem de dinliyorsunuz.
Azimliyim bir daha ki yıl bu zamanlarda hem anlayıp hem de konuşmayı düşünüyorum.

1 yorum:

Sahra dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.