23 Mart 2010 Salı

KASIMPATI


Kasım ayının geldiğini düşündüğümde mutfakta biber salçası yapmakla meşguldüm.  Başımı çevirip masaya baktığımı hatırlıyorum, Ne aradığımı biliyorum. Sarı, turuncu Sonbahar renginde Kasımpatı... 
Geçen yıl Mart ayında bu bloga başlarken bahar çiçekleri değil de Kasım ayına ait bir çiçekle başladım yazılarıma. 
Bakalım neler yazmışım;

Blogumu oluştururken sayfanın başında görünecek bir başlık olması gerekiyordu.
Kızlarımın önerdiği Merhaba, Hoş geldiniz,Çikilop, Karpuz (Çikilop ve Karpuz büyük kızımın önerisiydi) gibi başlıklardan sonra, bir çiçek isminde karar kıldığımda aklıma gelen ilk isim Kasımpatı oldu. Krizantem olarak bilinen diğer adı yerine kasımpatı çok sevimli gelir kulağıma.
Dört yıl önce, yaşadığım ev bahçeli olduğu için evin etrafına kasımpatıları ekmiştim. Benim kasımpatılarım Eylülde açmaya başlar, aralık sonuna kadar sarı ve turuncu çiçekleri ile bahçemizi süslerdi. Bir de arsız şeylerdi ki sormayın. Yazın sadece kuru kökleri kalır, sonbaharda bir yıl öncekinden daha fazla çiçek açardı. Bu arada arkadaş ziyaretlerinde demet yapar götürür, öğretmenler gününde çocukların eline verirdim.
Şimdi Hepsinden özür diliyorum..
Neden mi ?
Benim çok sevdiğim ve bloguma başlık atacağım Kasımpatını araştırayım dediğimde, Önce ekşi sözlük'e girdim. Ekşi Sözlükteki yazarlar  şöyle diyor;
"Kasımpatı ölümü ifade eden çiçekmiş. Bir çok Avrupa ülkesinde cenazeye veya taziyeye giderken götürülürmüş. Diplomatik geleneğe göre hiç bir kutlama, antlaşmalarda çiçek aranjmanlarında kullanılmaması gerekiyormuş. Yoksa küçük çaplı bir krize neden olurmuş." Nereyi araştırdıysam buna benzer yazılara rastladım. Ben bilmiyorum ama eminim hükümetimiz biliyordur. Gözünüzün önünde bir canlandırım, Bir Avrupa heyeti ülkemize geliyor, havaalanında ellerine verdiğimiz çiçek Kasımpatı. Bunun anlamı maçlarda söylendiği gibi "Burası Türkiye buradan çıkış yok"

Yani benim Kasımpatılarım hayra alamet bir çiçek değilmiş.
Kızlarımın öğretmenlerinden özür diliyorum. İnanın kimsenin ölmesini istemedim  (Tamam bazıları için hoş olmayan düşüncelerim olmuştur kabul ediyorum.) Arkadaşlarımdan özür diliyorum. Hiç bir kötü niyetim yoktu.
Ama ben Kasımpatını hala çok seviyorum.
Bahçeli bir evim olursa bahçeme yine Kasımpatıları ekip, onları sevdiklerime vermeye devam edeceğim..

Hiç yorum yok: