5 Şubat 2011 Cumartesi

ÖLDÜREN ŞEHİR


Gündüz vakti televizyon açmak adetim değildir. Akşamları da bir , bilemedin iki saat izlerim ama  televizyon izlemeyi zaman kaybı olarak düşündüğümden TV seyrederken internette scrable oynar veya maillerimi kontrol ederim.
Temizlik sonrası biraz ayaklarımı uzatayım niyetine uzandım ve televizyonu açtım. Flash TV'de "Öldüren Şehir" adında bir Türk filmine rast geldim. Tam başka kanala yöneleceğim film ilgimi çekti.

Fikret Hakan sanırım birini dövmüş iki ay yattığı hapisten çıkıyor ve sevdiği kızın evine gidiyor. Kızın kız kardeşi ve annesinin gözü önünde uzun uzun öpüşüyorlar. Kızın annesi ( Aliye Rona)  elindeki tabağı kapıya vurarak müdahale ediyor.
Sonra sahne değişiyor, kızın babasını gösteriyor. Baba çizgili pijaması ve atleti ile ayakta konuşuyor.
"Hapse girmeden önce kızımı isteseydin sana kızımı vermezdim. Ama bakıyorum hapis seni olgunlaştırmış. Kızımı verdim gitti. Ama unutma bize kızım bakıyor, sen sadece kızıma değil bize de bakacaksın." Kamera o anda Fikret Hakan'ı gösteriyor. Masanın önünde oturmuş, masada mezeler, elinde rakı bardağı, kız istemenin nihayetinde kayınpederi ile bardak tokuşturuyorlar.
Yuh..

Bu nasıl bir kız istemedir, bu nasıl bir kız vermedir?
Çevrenizde hapse girmeden değil de hapisten sonra kızını sevdiği gence veren kaç baba biliyorsunuz?
Valla ben gazetelerin üçüncü sayfasında bile rastlamadım.
Film 1971 yılında vizyona girmiş de acaba bu filmi kim izlemiş.
40 yıl önce böyle bir aile yapısını tolere edebilecek durumdaydık da biz mi farkında değildik.
Şimdi aile yapısını zedeliyor diye bir sürü film için  feveran edenler o zaman da varmıydı acaba?
Bu sorulara cevap verebilen beri gelsin.

Bir ara Bülent Ersoy filmleri gösterdiler arka arkaya. Ama Bülent Ersoy'un erkek iken çektiği filmleri. Küçük bir çocuk bu filmi izliyorsa ve "bu kim" diye sorsa, bugün II. Ramses  gibi gezen bir kadın için eskiden erkekti nasıl diyeceksiniz.
Televizyonlar saat doldurmak adına gereksiz filmleri önümüze koyuyorlar.
Madem amaçları eski türk filmlerini seyrettirmek koyun Türkan Şoray, Filiz Akın, Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Sadri alışık filmlerini insanlar  eğlensin siz de zaman doldurun.

Hiç yorum yok: