2 Şubat 2011 Çarşamba

DÖNÜŞTE


Kızlarım küçükken evde bir iş yapacaksam onları oyalamak için pek çok annenin bildiği bir yöntemim vardı. Televizyonda ya çocuk  kanalı açar, ya da çizgi film videosu koyardım. Onlar trans halinde çizgi film seyrederken ben de işimi yapar veya dinlenirdim.
Küçük kızımla yaptığımız Ankara gezimizin dönüşünde arabada mutlak bir sessizlik hakim. Arabayla yapılan yolculuklarda yanınıza abuk sabuk biri oturur. Yolculuk uzadığında yanınızdakinin omuzunuzda uyuması ihtimaliyle karşı karşıya kalabilirsiniz. Hatta bu yolculuklarda sevimli, hüzünlü, garip hayat hikayeleri çıkabilir. Zoraki yol arkadaşınız yediği böreği ve hayata karşı bazı deneyimlerini sizlerle paylaşabilir. Şimdi öyle konforlu otobüsler var ki yapılan hizmetlerden muhabbete fırsat kalmıyor.

Bindiğimiz otobüste koltukların önünde küçük ekran televizyonlar var. Bu televizyonlarda yerli yabancı filmlerin haricinde ulusal kanallar ve illerimizi tanıtan videolar mevcut.
Bir kaç gün ablam gibi obsesif biri ile birlikte olunca kimyam değişti. Kızım film izlemek için kulaklığa uzandığında ondan önce davranıp kulaklığı kolonyalı mendil ile bir güzel sildim. Üzerimizdeki paltoları katlayıp yukarıdaki raflara koyarken "keşke bir poşet alıp giysileri içine koyup rafa öyle yerleştirseydim." diye düşünürken buldum kendimi. 

Haydaa..
Obsesif olmak grip gibi bulaşıcı galiba.  Çantamda antibakteriyel mendiller var, kızımın çöpe yaklaşmasına müsaade etmiyorum, pantolonumun paçalarını yere değmesin diye kıvırmışım farkında değilim. Allahtan ablamda 4 gün kaldım. Bir hafta 10 gün kalmayı düşünemiyorum bile. 
Pırıl pırıl parlayan Ankara güneşine inat buz gibi bir soğukta başlayan yolculuğumuz normalde bir kez olması gerekirken 4 molayla devam etti.  Bu kadar mola olur mu diyebilirsiniz, 
Ön koltuklardan birinde annesi ile birlikte oturan 7-8 yaşlarındaki bir velet saat başı çişim geldi diyerek arabayı durdurdu. Kah bir çalılık arkasında, kah dinlenme tesislerinde çocuğun rahatlamasını bekledik. 
Doğal olarak çocuğa kimse kızamadı ama kendini özel otomobili ile seyahat edip istediği gibi mola verdiğini zanneden anneye herkes diş biledi. 
Düşüncesiz kadın en azından içeridekilerden özür dileyebilirdi.

Hiç yorum yok: