5 Eylül 2010 Pazar

AYRI BURÇLARIN İNSANLARI


Televizyonda bir kadın programında yaşını başını almış bir kadın, kendisine talip olan adama burcunu soruyor. 
Adam biraz düşündükten sonra  "Başak" diyor. Adamın tarzına bakılırsa annesi; "Oğul sen doğduğunda buğday ekme zamanıydı." demiş. Adam da olsa olsa başak burcuyum diyerek yorum yapıyor.
Yaşını başını almış kadın dudak bükerek; " Yok bu iş olmaz, benim burcum akrep, başakla anlaşamam." diyerek kestirip atıyor. Sunucu kızın ve seyircinin ikna çabaları sonuçsuz kalıyor.
Kadın; "Beni taşıyacak bir adam arıyorum." diyerek son noktayı koyuyor. zavallı talip, kadının iri cüssesine bakarak  kadını kaldıramayacağını anlıyor." Eh ne yapalım kısmet değilmiş." diyerek çıkıyor.

Kocaman insanların burç meselesine bu kadar takmış olmalarına aklım sırrım ermiyor. Sizinle aynı burçtan olup da karakteri size benzeyen kaç kişi tanıyorsunuz? Böyle söyleyince hemen kılıf hazır.
"Yükseleniniz farklıdır." 
Ne yükselenmiş bu, bir türlü alçalmadı.
Eskiden memleketçe daha rahatmışız ki Rezzan Kiraz adında bonus saçlı, ilginç kıyafetler giyen astroloji uzmanını dinlerdik.
Rezzan hanım, hemen her kanalda gezer, "Bu gün sakın iş bağlantısı yapmayın, yıldızınız izin vermiyor", ya da "Bu gün sıkıcı bir gün geçireceksiniz" diyerek iyi geçecek günü de mundar ederdi.
Bu arada burçlarımız içinde en megaloman burcun benimki olması tesadüf mü bilemeyeceğim ama Aslan burcunun rahata düşkünlüğü, ve portakal, şeftali tarzı tatlı-ekşi lezzetleri sevdiği kısmı bana uyuyor.
Ama Başak burcu olmak isterdim. 
Hem adı güzel, hem de narin bir ot.

Allahtan Çin'de yaşamıyoruz. 
Burçları akıllara zarar.
Fare , Öküz, Yılan, Tavşan, Maymun, Köpek, Domuz gibi adlandırılmış.
Hangi aklı başında biri gururla "Ben Öküz burcuyum" der. Öküz bizde en kaba hakaretlerden biridir. 
Tavşan burcu olan birini ne kadar ciddiye alırsınız. Hele maymun... Mazallah..

Televizyondaki kadın işi iyice abarttı.
Yeni gelecek taliplerine duyuruyor.
"Beni taşıyamayan, yanıma yakışmayan sakın gelmesin."
Bir seyircinin çıkıp da; " Ne taşıması, sen kendini II. Elizabeth'mi sanıyorsun." demesini bekledim.
Kimse demedi.

Hiç yorum yok: