16 Eylül 2010 Perşembe

ASABİYİM MAZERETİM YOK


Sabah bir sinirle uyandım.
Uykusuz olmayı mazeret olarak alamayacağım bir durumdayım. Normalden daha fazla uyumuşum.
Böyle sinirle uyandığımızda kızacağımız ne varsa gelir bizi bulur.
Gün içinde çöpü devirdim, bardak kırdım, arabanın akü sorunu var, Bir türlü çalıştıramadım. Kızım pembe ile moru karıştırmış benim diş fırçamı kullanmış. Doğal gaz sayacının pili bitmiş, sıcak su akmıyor.

Neden bu kadar sinirliyiz?
Google'a girdiğinizde, "Neden sinirliyiz?" diye yazarsanız 424.000 sonuç çıkıyor karşınıza.
Yalnız ben değilmişim anlaşılan.
Biri haberleri izlediğinde şehit cenazeleri, mayınlar, patlamalar gördüğünde sinirleniyormuş haklı olarak.
Biri randevulu geldiği halde hastanede doktoru bulamadığı için sinirlenmiş.
Biri sevgilisi sözünü dinlemiyor diye sinirliymiş. 
Biri her sabah işe gelip patronunun yüzünü görünce sinirleniyormuş.
Biri "Hep sinirliyim ama nedenini bilemiyorum." diyor.

Google'da gezinirken görseller içerisinde bütün sinirlerimi alıp götüren bir videoya rastladım.
Başlık; Sinirli Kurbağa
Adam büyükçe bir kurbağanın sırtına pat pat vuruyor. Kurbağa garip bir ses çıkartarak zıplıyor. Adam tekrar aynı hareketi yapıyor. Kurbağa yine vırraklayarak zıplıyor.
Ne var bunda diyenleriniz vardır. Ben de aynen böyle dedim.
Hiç tanımadığınız biri gelip sırtınıza vursa sizde bağırıp kaçarsınız.
Kurbağanın sinirlenmesi normal.
Normal de, sizce bu adam normal mi?

Tıbbi bir sitede bir kadın çok çabuk sinirlendiğini yazmış, doktora nedenini soruyor.
Cevaben başka bir okur kendi sinirlendiği konuları yazarak ona nasihatler vermiş. Başka bir site ziyaretçisi kendi sorunlarını anlatıp öneriler getirmiş. Bir başkası başka şeyler yazmış.
Kısaca bu soruya 7 kişi cevap vermiş ama hepsi sinirli olmaktan müzdarip site takipçileri. 
Yani sorunun muhatabı doktor ortada yok.
Doktor kendi yerine cevap veren site takipçilerine sinirlenip cevap vermedi anlaşılan.

Sinirliyiz, asabiyiz.
Sen benim kim olduğumu biliyormusun? deriz. Kırar geçiririz.
"Mazeretim var asabiyim ben" diye şarkı söyleriz.
Benim babam senin babanı döver" deriz.
"Abicim sinirlendiğimde evde çoluk çocuğun ödü kopar." diye kahvede hava atarız.
Biri elinde telsizle yanımıza gelip; "Yere yat, kimliğini göster, elini kaldır?" dediğinde  kimlik mimlik sormadan dediklerini yaparız.
Asabiyiz ama mazeretimiz yok.

Hiç yorum yok: