13 Nisan 2011 Çarşamba

MERKEZ


Ablam geldi ya, orta yaşlı kadınların yaptığı gibi evde oturup çay içip kadın programlarını izlemiyoruz.
Evlilik programlarını izleme işini anneme havale edip sürekli geziyoruz. 
Daha önceki yazımda bahsettiğim gibi ben bitap düştüğüm halde ablam yeni şarj olmuş gibi enerjik yerinde duramıyor. 
Taksim, İstiklal Caddesi, Cezayir Sokağı, Cihangir, Asmalı Mescit dolaştık. Cezayir Sokağının adı önceleri Fransız sokağıydı. Fransa'nın ermeni Soykırımını kabul etmesi üzerine sokak Cezayir sokağı olarak değiştirildi. Bunu ablama anlatırken sokaktaki restoranlardan bir garson öyle bir iltifatla içeriye davet etti ki, aç olsak kesin girebilirdik. 
" Nüfus cüzdanınız yanınızdaysa şaraplarımızı tavsiye ederiz."
Gülerek baktığımızı görünce; "Valla çok genç gösteriyorsunuz." diyerek iltifatı sürdürdü. 
Genç göstermeyebilirdik ama sahiden genç hissediyorduk.
Cihangir'de dar sokakların birine park etmeye çalışan arabaya polis müdahale etti.
- 34 TN... Kardeşim sen park ettiğin yeri beğeniyormusun?

Polis anonslarının bazıları gerçekten yaratıcıdır. 
Emekli Emniyet Müdürü Feyzullah Aslan; "Gül güldür, Düşündür" adını verdiği polis telsizlerindeki komik diyalogları ve polislerin yaşadığı komik olayları anlatan bir kitap yazdı. 
..
Kurban bayramında ipini kopartan kurbanlık dana kaçar.
- Vatandaşın beyanına göre orta kilolu, kara renkli, boynuzlu bir tosun kaçmış.
- Merkez; Anlaşıldı. İstasyonlar not alın. 10 dakika önce il merkezinden kaçan tosunun eşkalini veriyorum.

- Merkez
- Dinliyorum efendim
- Şu anda neredesiniz?
- Tam arkanızdayım efendim.
...
- Dinliyorum merkez.
- Camide son durum nedir?
- Cenazeler hareket etti. Mezarlığa seyir halindeler.
..
- Mevki ve yol durumunu bildirin.
- Merkez, hava yağışlı, zemin kuru, yolda kalan araç yok.
- Hava yağışlıysa zemin nasıl kuru oluyor?
- Biz anonsu yaparken tünelden geçiyorduk efendim.

- Merkez Cemal Gürsel caddesinde şüpheli bir paket var.
- Anlaşıldı. Çevre güvenliğini alın, uzman gönderiyorum.
- Merkez uzmana gerek kalmadı paket boş.
- Boş olduğunu nasıl anladınız?
- Üzerinden kamyon geçti efendim.
...
Polis  bir sürücüyü durdurmuş ceza yazıyor.
Arabanın yanından geçerken durup olaya gülen gence sesleniyor;
- Önüne dön, önüne dön. Sen kendi tipine bak soytarı.

Trafik polisi kırmızıda geçen arabayı durdurmak için sesleniyor;
- 34... lütfen sağa çek.
O sırada oradan geçmekte olan başka bir polis otosu espriyi patlatıyor.
- Lütfenini yiyeyim senin. Bu ne kibarlık olum Mustafa.
..
Arkadaşım anlattı. Bindiği otobüs trafiği kalabalık bulup emniyet şeridini işgal edince polis anonsunu duymuş.
- Otobüsçü cezan hayırlara vesile olsun. Sen devam et, ben plakana gönderirim nasıl olsa.

Hiç yorum yok: