17 Şubat 2012 Cuma

PAUL AUSTER VE KIŞ GÜNLÜĞÜ


Başbakanımız;"Gelsen ne olur, gelmesen ne olur." dediğinde "Kış Günlüğü" adlı kitabını raflarda görmüş ve almaya niyetlenmiş fakat bu kadar gündeme düşünce  tereddüt ettmiştim. Sonunda merakım ağır bastı ve kitabı satın aldım. İnce bir kitap, ama bu inceliğe karşı yazar kelimeleri cimri kullanmamış. Her sayfayı dolu dolu okuyorsunuz.
"Kış Günlüğü" adından da anlaşılacağı gibi Paul Auster'ın anılarını anlattığı bir kitap. Kitapta kendisine hitap eden bir dil kullanmış.

Yazılarını bilgisayarda değil" kelimelerin çözülmesi için fiziki bir jest lazım" diyerek kağıt kalemle yazarmış. 
Aslen Amerika'lı olan 65 yaşındaki yazar kitabının tanıtımı için Türkiye'ye davet edildi. Tutuklu gazeteciler yüzünden gelmeyeceğini söyleyince, Başbakan anında cevap verdi. Böylece yazarın kitabını tanıtmasına gerek kalmadı. Aslında dolaylı da olsa bir Başbakanla polemiğe girmesi  ilk değilmiş. ABD başkanı Bush'a hitaben savaş karşıtı bir şarkı sözü yazmış.

Paul Auster'ın diğer kitaplarını okumadım, senaryosunu yazdığı "Smoke"   filmine gitmedim fakat sosyal paylaşım sitelerinde bazı sözlerin altında adına ve resmine rastlamıştım.
"Aslında çok konuşan kadın yoktur, karşıdaki hiç bir şey anlamadığı için açıklama yapan kadın vardır."
"Aslında sorulmalı 'Senin için ölürüm' diyen sevgiliye. "Sen benim için ölürsen, ben kimin için yaşayacağım' diye."
"Artık insanları tanımak için zaman kaybetmiyorum; nasıl olsa onlar zamanı gelince kendilerini tanıtıyorlar."
"Kış Günlüğü" kitabını zevkle okudum. Sonra yazar hakkında bilgi edinmek isteyince yukarıdaki bilgileri buldum.
Geçen yıl severek okuduğum "Annem Belkıs" otobiyogrofisinin yazarı Gündüz Vassaf: Auster hakkında güzel bir yorum yapmış. Ben yorumsuz aktarıyorum;
 "Auster bir yandan kendisini Türkiy'ye gelmesine ambargo koyarak Popilizm, bir yandan da kitaplarını burada pazarlayarak Oportünizm yapıyor."

2 yorum:

Unknown dedi ki...

bende bugün okumaya başlayacağım...dilerim keyifli olur...

selma dedi ki...

Ben keyifle okudum umarım sizde aynı duygularla okursunuz.:)