24 Temmuz 2012 Salı

GEREKSİZ MESAJLAR


Ev aksesuarları ile ilgili bir siteye üye olmuştum. Hemen her gün mail adresime indirimde olan havlu, nevresim, mutfak aletleri, mobilya gibi ev gereçlerinin tanıtımı yollanıyor. Sabah baktım kuş desenli porselen takımlarında %50 indirim yazıyor. Bir de ne göreyim piyasada beş, bilemedin on liraya alabileceğiniz küçücük seramik kaseler indirimli haldeyken 30 lira. Bulaşık makinesinde yıkanması da sakıncalı. Babaannem pahalı bulduğu şeyler için şöyle derdi: "Ne olmuş, kuş mu kondurmuşlar üzerine?" Evet kuş kondurmuşlar.. Allah akıl fikir versin. 

Ben bir yerlere üye oldukça mail kutum gün içinde bir sürü ilanla doluyor. 
Mesela şu sıra pek popüler olan ve aslında heves ettiğim halde hiç yararlanmadığım indirim ve fırsat sitelerinden birine veya ikisine üye olmuşum ama bir sürü benzer sitelerden şu restoranda %50 indirim yapılıyor, bu otelde yarı fiyatına kalabilirsiniz, falanca güzellik merkezinde Adriana Lima'ya benzetiriz gibi bir sürü mail geliyor.
Allah allah ben buraya ne zaman üye olmuştum diye düşünüyorum hatırlamıyorum. Sonra boş veriyorum, düşüneceğim de ne olacak, bir şekilde bu mailler gelecek. Kendimi kasmamın anlamı yok. 
Şimdi okuyanlar içinde bazılarınız; "Gelen mailleri gereksiz veya spam olarak işaretlersen bir daha gelmez." diyebilir. Haklısınız ama mail sayfanızı açarken orada sizin adınıza bir şeylerin gelmesi hoş oluyor.
Ortanca kızım bu yıl dershaneye gidiyordu. Onun gittiği dershaneden koca bir yıl bir kaç kez aramış olabilirler ama adını bile duymadığım bir sürü dershaneden mesajlar geliyordu bana. Telefonumu nereden bulmuşlar, telefonumu bulacak kadar araştırdılarsa kızımın zaten bir dershaneye gittiğini bilmeleri gerekir. Daha da garibi kendi dershanemiz sınav için başarı dileklerinde bulunmadan bir yıl boyunca olur olmaz zamanlarda mesaj atan dershaneler başarı dileklerini sunan mesajlar atarak koca bir yıl sinir kat sayımı yükseltmelerinin özrünü verdiler adeta.
Fakat; Telefonuma maillerime gelen mesajlardan pek fazla rahatsız olmayan ben  "Bu mesajı aldıktan sonra 19 kişiye yollamazsan başına felaket gelecek, göktaşı düşecek, şayet yollarsan hayatın  iyi yönde değişecek." tarzındaki mesajlardan nefret ediyorum. Sık olmasa da birine bu mesajdan geldiğinde insan başıma bir şey gelmesin diye korkudan nazının geçtiği 19 kişiyi arıyor. Bu arada arkadaş çevresinde herkes birbirine attığı için bu mesajlar dönüp duruyor. 
Kimseye atmıyorum kardeşim. Kafama göktaşı düşecekse dünyada bir ilk olurum fena mı?
Bana bu tarz mesajlar yollamayın...
                                                                 Photo: Tumblr

2 yorum:

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Beni de her türlüsü deli ediyor açıkcası. Birde bi kere üye olduğumu hatırlamıyorum ama biryerden sürekli indirimlerle ilgili mailler geliyordu. Hadi şehrimde olsa neyse, tutuyor bana İstanbuldaki indirimden haber veriyor. :) Ee gelde sinir olma şimdi. Haksız mıyım?

selma dedi ki...

Valla haklısınız :)
Aslında en garip olanını yazmadım oraya ama şimdi paylaşayım. Büyük kızım 9 yıl önce lise giriş sınavları için dersaneye gitmişti. Lise giriş sınavı odaklı bir başka dershane hala kızımın adını vererek bana mesaj atıyor. Dokuz yılda bu çocuk Benjamin Button olsa aynı yaşta kalmaz,O kadar yani. :)