14 Aralık 2011 Çarşamba

KOLAY AŞURE


En son 5 yıl önce sevgili anneciğimin telefonda verdiği tarifte aşure yapmıştım. Sonraki yıllar yoğun bir iş temposu yaşadığım için geceden ıslatıp ertesi gün saatlerce mesai harcayacağım zamanım pek olmadı.
Şimdi emekliliğin keyfini çıkartırken bütün uğraş isteyen işleri yapmaya çalışıyorum.
Hafta sonu Sapanca'da annemle birlikte yaptık önce, sonra da kendi evimde arkadaşlarıma Aşure hazırladım. Kendim yaparken sanki daha çabuk oldu. Çünkü anneciğim başımda dikilip o kadar müdahale etti ki kafam karıştı.
Benim tarifim ortalama 12 kişilik.
AŞURE
2 Su bardağı aşurelik buğday.
1 Su bardağı nohut.
1 Su bardağı fasulye.
1 Su bardağı kuru üzüm.
1 Su bardağı dövülmüş ceviz.
3 Su bardağı toz şeker.
Yarım su bardağı dövülmüş fındık. ( Mümkünse fındığı bıçakla üç veya dörde bölerek kullanın.)
10 Tane kuru incir. ( Dört parçaya bölünmüş.)
10 Tane kayısı. ( Dört parçaya bölünmüş.)
1 Dilim ayva. ( Küp küp kesilmiş.)
Buğday, Nohut ve Fasulyeyi ayrı yarı kaplarda geceden ıslatın.
Ertesi gün suyunu boşaltıp tekrar su ekleyip 10 dakika ayrı ayrı haşlayın. Suyunu süzün.
Büyük bir tencereye üç malzemeyi de koyun, malzemenin üç katı kadar su ilave ederek kaynatmaya başlayın.
Yarım saat kadar kaynattıktan sonra üzerine sırasıyla kuru üzüm, incir, kayısı ve ayvayı ilave edin. Son olarak toz şekeri ilave ederek 5 dakika daha kaynatın. 
Aşureyi ocaktan alın, küçük taslara koyarak üzerlerinin hafif sertleşmesini bekleyin. Dövülmüş ceviz ve nar parçaları ile servis edin. ( Aşure çok sıcakken ceviz koyarsanız aşurenin rengi kararacaktır.)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: