2 Mayıs 2010 Pazar

EŞARBINI YAN BAĞLAMA



Haydaa.. Nereden çıktı bu başlık diyeceksiniz.
Mardin'den döndüğümden bu yana dilime bir dolandı çözemedim.
İşin garibi ilk kıtadan başla sözlerini de bilmiyorum.
Mardin gezisine  abla gibi sevdiğim bir arkadaşım ve onun grubuyla birlikte çıkmıştık. Son gece gittiğimiz müzikli yemekte arkadaşım orkestradan bu türküyü peçeteye yazarak istediğinde, ben de dahil olmak üzere "Böyle şarkı mı olur" diye güldük.Türkü başladığında masalardan kalkıp oynayanlar oldu.
Eşarbını yan bağlama
Ben söyleyim sen ağlama..
...
Çok garip şarkı ve türkülerde oynuyoruz.
80'li yıllarda düğünümde;
Kaşların arasına domdom kurşunu deydi.
Bir avcı vurdu beni
Bin avcı beni yedi
Gibi bir türküyle oynadığımızı hatırlıyorum. Hatta daha ileriye gidip, "Seni sevmeyen ölsün" şarkısıyla bir sürü insanın dans ettiğini de hatırlıyorum.
..
İsmail YK'nın "Allah Belanı Versin" şarkısını duyup da eşlik etmeyen kaç kişi vardır bilemeyeceğim ama hepimizin bu sözü söyleyeceği birisi vardır mutlaka.
...
Yaşasın bahar geldi..Kelebekler uçuyor..Aman da ne mutluyum...gibi sözlerin bulunduğu şarkı ve türküler bizim milletimize yapay geliyor bu yüzden  ağlatan inleten şarkılara bayılıyoruz.
"Vay be, ne damardan bir şarkıymış" sözü bize ait.
Şarkı sırasında kendini jiletleyenler de bizleriz.
"off ..off "diyen de.
Bir müzik başladığında sevdiğimiz bir şarkıysa şarkının en başında alkışlayan da.
Bunun meali; -Aferin tam da istediğim şarkıyı söyleyeceksin.
Şarkı söyleyenin kafasından aşağıya gül dökeriz, önünde şampanya patlatırız. Ayaklarının dibinde silah atarız.
Annem genç kız iken çok güzel çerkez oyunu oynadığını anlatmak için; " Ben oynadığımda gençler ayağımın dibinde silahlar atardı. Bana hiç çekmediniz." der.
..
Yeni nesil onların değimiyle " Yabancı takılıyor"
Kızlarım Amy Winehouse dinliyor
..
Everything ıs slowing down. ( Her şey yavaşlıyor)
River of no return ( Dönüşü olmayan nehir)
You recognize my every sound (Her sesimi fark edersin)
There's nothing new to learn (Öğrenecek yeni bir şey yok)
Sözlere bakarmısınız?
Bu şarkıda söyleyenin başından aşağıya dökülse dökülse soğuk su dökülür. 
Ya da bunu dinleyen çocuk ileride kesin filozof olacak hayatın anlamını irdeliyor diye düşünülür.

..
Allah hepimize;
"Sigaramın dumanına sarsam koklasam seni.
Gitme gitme gittiğin yollardan dönülmez geri."  dinletmek nasip etsin.
Çocuklarımıza da akıl fikir ihsan eylesin.
Amin..

5 yorum:

Adsız dedi ki...

akıllı teletabi mardin gezini çok kıskandm ama güzel geçmesine çok sevindm yazındaki bütün dileklere katılıyorm aminnnn dörtgöz

eymenerdogan dedi ki...

Her ne kadar pek arabesk tarzı veya halk müziği tarzı dinliyor sayılmasamda Türkçe müzik olsun dinlediğimizi anlayalım diyenlerdenim :) .. Yabancı şarkılarda çoğumuz ne dediğini anlamadığımız için dolayısıyla her söyleneni onaylıyoruz ama içlerinde öyle bir şarkıcılar var ki ( örn: S.O.A.D ) artık şarkılarını siyasileştirerek vatana ve millete küfür edecek düzeye gelmişler . Bu yüzden dinlediğim şarkıların % 90'lık büyük bir kısmının Türkçe olmasından gurur duyuyorum :)

Unknown dedi ki...

Arkadaşım biz senelerce dom dom kurşunuyla göbek attık ki Aşık Mahsuni onu Maraş ta öldürülen bir devrimci gence ithafen yazmıştı.Oynamayı seven bir topumuz vesselam.

lalin.askin dedi ki...

YENGECİM, ANNEMİN DE OLAYLARA TÜRKÜLERLE RENK KATMAK GİBİ BİR ÖZELLİĞİ VARDIR Kİ EVLERE ŞENLİK. SİZİN BAHÇELİ EVİNİZE GELMEDEN ÖNCEKİ 2 GÜN BÜYÜK STRES YAŞAMIŞTIM ÇÜNKÜ BİR KÖPEĞİNİZ VARDI.NEŞE KAYNAĞIMIZ SEVGİLİ KERİMOŞ BEN EVİNİZE YAKLAŞIRKEN BONCUK BONCUK TERLER AKITTIĞIMDA ŞU ŞARKIYI SÖYLEYEREK VE MENDİLİNİZ SALLAYARAK SİNİR SİSTEMİMİ ALT ÜST ETMEKLE MEŞGULDÜ:
BEN EVİNİZE KIZ GİREMEDİM KÖPEKTEN OY OY, KÖPEKTEN OY...

BİR BAŞKA OLAYDA,SAMSUN'DA DEPREM OLMUŞTUR.TEYZEM DEPREM ANINI BİZE ANLATIYORDUR.TEYZEM ODANIN KAPISINA TUTUNMUŞ OLARAK BEKLERKEN ENİŞTEM KENDİNİ YERE ATARAK TEYZEME DOĞRU SÜRÜNMEKTEDİR. ANNEM BURADA SÖZE GİRER VE ŞÖYLE DİYEREK ENİŞTEME HAYATININ DUMURUNU YAŞATIR:
"ENİŞTE SEN DE DESEYDİN Kİ:
KAPISINA KAPISINA KUL OLDUM,
BEN O YARİN YAPISINA VURULDUM,
BİR VEFASIZ YÜZÜNDEN,
YANDIM YANDIM KÜL OLDUM..."
SEVGİYLE KAL KERİMOŞUM...

;)))

Adsız dedi ki...

ay çok güldümm..kuzennn..))aynn katılıyorumm...
hülyaa..