14 Mayıs 2010 Cuma

DURUSU


On yıl önce ilk kez gittiğimde şarap evi ve av lokantasına hayran kaldığım, geçen yıl av lokantasının yerine hayvan müzesi yapılan şarap evi ise kapatılan Durusu'dan bahsetmek istiyorum sizlere.
Çok yakın bir mekana kaçmak ama istediğiniz zaman da şehre dönmeyi düşünüyorsanız hafta sonu için ideal görünüyor.
On yıl önce iki aile gitmiş , çocuklar küçük olduğu için onlarla ilgilenmekten çevreyi keşfetme fırsatımız olmamıştı.
İki yıl önce kasım ayında üç bayan gittik ve çok yoğun iş stresinden kaçtığımız için bize bulunmaz bir nimet olarak gelmişti.
Sadece yemiş içmiş ve dinlenmiştik.Yine etrafı gezme olanağımız olmamıştı. En son geçen yıl gittiğimde bol bol yürüyüşler yaptım, böğürtlen, mürdüm eriği koparıp yedim, Terkos gölünün çevresinde dolaştım, havuz kenarında dinlendim.
Durusu'nun ilginç bir tarih hikayesi olduğu söylenir. Tarihi ipek yolunun konaklama merkeziymiş eskiden.
İstanbul'a 50 km uzaklıkta, Çatalca sınırları içerisinde ve Karadeniz'e uzaklığı 5 km.

Durusu Park Otel 5000 metrekare park içinde kuruluş hoş bir otel fakat, son zamanda el değiştirdiği için bazı eksikler de mevcut.
Durusu parkta av mevsiminde avcılık sporu   yapılıyor. Av yemeklerinin yendiği restoran şimdilerde Yaban Hayvanları Müzesi olmuş. İçinde çeşitli ülkelerden gelmiş 200'e yakın  içi doldurulmuş hayvanları görmeniz mümkün.
İstanbul'un Avrupa yakasında oturuyorsanız günübirlik gitmenizde fayda var.
Burayı sizlere anlatmak için yaptığım araştırmalara bakılırsa bu yıl konaklama ücretini fazla tutmuşlar.
İstanbul'da oturup gitmedim dememeniz için yazmak istedim.
Benim sizlere önerim ilkbahar ve sonbahar aylarında giderseniz, çok daha zevk alacaksınız. Yazın gitmek bu fiyatlarla pek mantıklı gelmiyor.
Yaz için biraz kendinizi zorlayın, Ege ve Akdeniz'e gidin. Ya da İtalya'ya..
Durusu'da bir haftalık konaklama ücreti ile İtalya'da üç gün rahatlıkla  kalabilirsiniz. 
Hem  "Ben İtalya'dayken" ile başlayan cümleler kurmak  hoş olsa gerek.

Hiç yorum yok: