5 Ağustos 2012 Pazar

VOYNİCH YAZMALARI


Bu kız beni öldürecek!
Kendi halimde yazılar yazıyorum, keyif alıyorum ya habire garip bir konu bularak merakımı tetikleyip geri çekiliyor. 
Evet büyük kızımdan bahsediyorum. Beni tanıdığından tam bam telime dokunuyor.
Ben bunlarla uğraşırken en basit konuları, mikserin adını, tanıdığım birinin ismini unutuyorum ama ne kadar gereksiz konu ve bana faydası olmayacak ne kadar bilgi varsa kafamın içinde dans ediyor.
"Voynich Yazmalarını yazsana." dedi.

1450 ve 1540 yılları arasında yazıldığı tahmin edilen 240 sayfalık bir kitapmış Voynich Yazmaları.
Bilinmeyen bir yazıyla yazılmış anlamı çözülmeyen bir kitapmış. 1912 yılında Roma yakınlarında  Voynich isimli bir sahafın eline geçtiği için onun adıyla anılır olmuş. 
Peki bu yazmaların özelliği ne?
Uzun yıllar dil bilimciler, tarihçiler, kriptologlar tarafından incelenmesine rağmen bu güne kadar çözülememiş bir kitap olarak gizemini korumakta. 
Yale üniversitesinin kütüphanesinde bulunan kitap hakkında bir sürü araştırma yapılmış, yazılan yazıların şifreleme tarzında yazılmadığı, belli bir düzende bilinmeyen bir dille yazıldığı tespit edilmiş.

Kitap bir kaç bölümden oluşuyormuş. İlk bölümde bitki resimleri ve altında yazılar bulunuyor. Başka bir bölümde Astrolojik ve Astronomik şekiller ve yine yazılar. Diğer bir bölümde çıplak olarak tasvir edilmiş kadın resimleri, damarlar, kollar ve garip hayvan şekilleri içermekteymiş. Son bölümde ise kısa kısa metinler yel almaktaymış. 

Bu kitabı ve yazıları kim yazmış, neden yazmış, kimlerin okuması için bırakmış belli değil. 
Şimdi diyeceksiniz ki bir deli kuyuya taş atmış kırk akıllı çıkartamamış. 100 yıldır dilbilimciler bu  kitap üzerinde çalıştıklarına göre vardır elbet bir bildikleri. 
Meraklılar kitabın tamamını Yale üniversitesinin http://beinecke.library.yale.edu/...rary/voynich.html sitesinden inceleyebilirsiniz.






Hiç yorum yok: