3 Ocak 2012 Salı

NEFRET EDİLEN EV İŞLERİ



Arkadaşlarımla konuşuyoruz; "Bulaşık makinesinden temiz bulaşıkları çıkartıp yerine yerleştirmekten nefret ediyorum." dedi biri.
Bir diğeri (Ben hariç) hemen herkesin nefret ettiği ütü yapmaktan yakındı.
En nefret edilen ev işerini bir araştırayım istedim, bakın ne sonuçlar çıktı.
Birinci sırada tartışmasız ütü var.
Cam silmek. ( Aslında cam silmekten değil de ne zaman cam silinse ardından yağmur yağıp camı kirletmesinden yakınıyor insanlar.)
Toz almak,
Bulaşık yıkamak.

Bayram temizliği. (Bir yılda kaç Bayram var ki insanlar bundan nefret etmiş anlamadım. Bunu söyleyenler toptan  iş yapmayı sevmiyorum diyebilirdi.)
Duvarları yıkamak. ( Valla ben de anlamadım ama bunu söyleyenler var.)
Çamaşır asmak.
Boya badana yaparken boyanın akmaması için yere serilen gazete veya naylonun arasında duvarın tam köşelerine boya akması. (Ki temizlenmesi en zor olan yerler.)
Makineyle ev süpürmek.( Burada da insanlar süpürgenin sesinden rahatsız oldukları için nefret ediyorlar bu işten.)
Nevresime yorgan geçirmek.

Perde asmak demiş biri. Hele kısa boylu biriysen vah haline.
Lavabo temizlemek.
Bir öğrenci ev temizlendikten sonra annesinin "Evi yeni temizledim sakın oraya dokunma!" diyerek  bütün ev halkını tedirgin etmesinden nefret ediyormuş.
Balkondan kuş pisliği temizlemek.
Çamaşır makinesindeki deterjan bölmesini temizlemek. (Bir yer bu kadar mı kirlenebilir? Hakikaten sevilmeyecek bir iş.)
Fırın tepsisindeki kalıntıları yıkamak. ( Tepsi büyük lavabo küçük olduğundan bir yere sığmaz meret.)
Şaka gibi ama biri haşlanmış yumurta soymak demiş.

Soğan doğramak.
Yemek yapmaktan nefret eden hemen yemen yok gibi.
Evinde kedi köpek besleyenler kaka temizlemekten nefret ediyorlarmış. ( Bu da bir çeşit Stockholm Sendromu olsa gerek, hem hayvan besliyor hem de kakasını temizlemekten nefret ediyor.)
Yalnız yaşayan bir erkek şöyle demiş; Ütü yüzünden evlenmeyi düşünebilirim.  (Bu adamı alan kadına yazıklar olsun.) 
Biri güzel bir tesbitte bulunmuş;
 "Sevilmeyen ev işleri dar gelirli insanların nefret ettikleri işlerdir. Yoksa çok zengin birinin bu işleri sevip sevmemek aklına bile gelmez. Çünkü bunları kendisi yapmaz. Olsa olsa bu işleri yapan insanın aldığı maaşa zam istemesinden nefret eder."









2 yorum:

Kibritci Kız dedi ki...

son sözü kim dediyde doğru demiş. çocukluğumdan beri ev işi yaptığım için bütün ev işlerinden nefret ediyorum . bir de yemek yapmaktan nefret eden hemen hemen yok gibi demişsiniz eksik olanı ben doldurayım yemek yapmaktan nefret ederim .

hesapladım 20 senedir ev işi yapıyorum. emeklim gelmedi mi ?

güzel yazı , güzel blog ...

sevgilerimle

selma dedi ki...

Benim hesaplamalarıma göre de 20 yıldır ev işi yapıyorum ama sanırım ölene kadar emekli olamayacağım ):